Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بستری و بیماری کرونا در استان نزولی است، اما با شیب خیلی کندی مواجه است و تقریبا می توان آن را ثابت دانست و از سویی رعایت شیوه نامه های بهداشتی  پایین آمده است.

او افزود: نگرانی از وضعیت کرونا در کل کشور و روند صعودی وجود دارد و باید به طریقی مدیریت و رعایت اصول را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی نژاد تصریح کرد: در هفته تقریبا حدود ۳ تا ۴ درصد به جمعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم اضافه می شود، اما باید استقبال زیاد شود و شهروندان به تبلیغات سو در مورد واکسن توجه نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک میلیون و ۸۴۰ هزار نفر از جمعیت هدف در استان کرمان نوبت اول و ۹۸۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند  بیان کرد: ۷۲ درصد جمعیت هدف در استان نوبت اول و حدود ۳۳ درصد نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

 محمدرضا مهدلو مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان نیز در این جلسه از انجام واکسیناسیون اتباع با اولویت زنان باردار خبر داد و گفت: ۳ پایگاه واکسیناسیون اتباع در استان فعال هستند و واحدی هم در شرفآباد اضافه شد که از ازدحام مراجعات کاسته است.

او  با بیان اینکه در مهمانشهر‌ها تقریبا پوشش کامل واکسن انجام شده ، گفت: ۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر در مجموع واکسیناسیون اتباع خارجی در استان کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهاجرین خارجی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور