Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@04:07:41 GMT

دمنوش‌هایی که موقع آلودگی هوا باید بنوشید

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۷۴۷

دمنوش‌هایی که موقع آلودگی هوا باید بنوشید

متخصص طب ایرانی نوشیدن دمنوش آویشن و عناب را برای افرادی که آسم و خلط پشت حلق و سرفه‌های خلط دار و غلظت خون دارند توصیه کرد.   به گزارش مشرق، رضایی پور متخصص طب ایرانی درباره آلودگی هوا و راهکار‌های طب سنتی برای تقویت اندام تنفسی گفت: هوای تهران بسیار آلوده است و ما که در تهران زندگی می‌کنیم باید به وضعیت مزاجی؛ تعادل هورمونی و خواب خود توجه بیشتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شب‌ها خوب نمی‌خوابیم و صبح‌ها هم دیر بیدار می‌شویم، سیستم ایمنی کاهش می‌یابد و ما بیشتر در معرض عوارض هوای بد قرار می‌گیریم.

رضایی پور تاکید کرد: استفاده از قلیان و سیگار و خوشبوکننده‌ها و حشره کش‌ها می‌تواند عوارض بدی برای بدن داشته باشد. با استفاده از یک بخور ساده اکالیپتوس یا آب خالی می‌توان ظرفیت تنفسی را بالا برد. تهویه منزل به ویژه آشپزخانه مورد بسیار مهمی است.

وی توصیه کرد: باید از مواد غلیظ کننده خون مثل چیپس و پفک، مصرف زیاد بادمجان و گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، پاستیل و ژله و تمامی مواد غذایی که آب بدن را می‌کِشند و ایجاد یبوست می‌کنند؛ دوری کنیم. یبوست ام‌الامراض است و در شرایط آلودگی هوا باید بیشتر به آن توجه کرد.

رضایی پور یادآور شد: در عین اینکه رژیم گیاهخواری و حذف مطلق گوشت را توصیه نمی‌کنیم، مصرف زیاد گوشت را هم توصیه نمی‌کنیم و مصرف سه وعده گوشت در هفته کافی است.

وی افزود: سیب، گلابی، انار شیرین و پرتقال و خیار و لیمو از میوه‌هایی هستند که بوییدن و خوردنشان در آلودگی هوا به بدن کمک می‌کند. بوییدن گیاهانی مثل شمعدانی، رزماری و بهارنارنج در کاهش آلودگی بدن بسیار مهم است.

متخصص طب ایرانی نوشیدن دمنوش آویشن و عناب را برای افرادی که آسم و خلط پشت حلق و سرفه‌های خلط دار و غلظت خون دارند توصیه کرد و گفت: افرادی که دارو‌های رقیق کننده خون می‌خورند، قبل از استفاده از دمنوش‌ها باید با پزشک متخصص مشورت کنند.

اما نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش آویشن یا عناب مصرف سوء آنچنانی ندارد، ولی باید توجه داشته باشیم هر گیاهی یک دارو است و مصرف روزانه آن می‌تواند بر معده، روده یا تیروئید و دیگر ارگان‌های بدن اثر بگذارد. دمنوش‌ها را نباید به صورت مکرر و در مقادیر زیاد استفاده کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دمنوش آلودگی بنوشید آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج افزود: اگر کار وجود نداشته باشد، جامعه تعطیل می‌شود و نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شده و شرایط بر آنها سخت شود.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگران مورد تاکید است، اظهار کرد: برای مثال برخی کارگران شهرداری چندین ماه حقوق خود را دریافت نکردند و باید به رفاه کارگران توجه شود.

حسینی افزود: کارگران در جامعه زحمت زیادی می‌کشند و کار سرمایه جاودانی است.

حسینی با اشاره به جنایات غرب در کشورهای مختلف، اظهار کرد: در غزه بر روی مردم مظلوم بمب می‌ریزند، چندین هزار نفر کشته شده و چند میلیون نفر آواره شده‌اند و این دستاوردهای یک غرب وحشی است.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه علم باید مهد آرامش بشر باشد، اظهار کرد: امروز علم در غرب به مهد کشتن بشر تبدیل شده و بمب‌هایی که بر سر مردم غزه فرود می‌آید در این محور است.

حسینی با اشاره به جایگاه بارز معلم در جامعه عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، فلسفه و کلام بود.

وی افزود: فقدان این شهید برای جامعه علمی ما خسارت بار سنگین بود.

حسینی با تبریک روز معلم، تصریح کرد: معلمان وظیفه سنگین و جایگاه رفیع در جامعه دارند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی ابراز داشت: برخی از حوادث مربوط به عامل انسانی، برخی به دلیل زیرساخت‌ها و برخی عدم رعایت قوانین است.

حسینی گفت: در حال حاضر معضل خودروهای شوتی را نیز داریم که با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و علاوه بر خطر برای خودشان، برای بخیه نیز خطرآفرین شدند.

کد خبر 6089062

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی