Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به اقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دلالی و خدماتی گفت: ناچار به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید در استان سمنان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، استاندار سمنان از همان روزهای نخست معارفه خود در دولت سیزدهم، هدف‌های مشخصی را در حوزه‌های اقتصادی و سلامت در این استان در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت از فعالان بخش سلامت و کمک به تسریع در مبارزه با کرونا و همچنین کمک به بهبود معیشت مردم و حمایت ویژه از بخش تولید و در نهایت تحقق رشد اقتصادی 8.5 درصدی از جمله برنامه‌های استاندار جدید سمنان در این استان است که بارها و بارها درباره آن سخن گفت.

سید محمدرضا هاشمی اما به سخن گفتن بسنده نکرده و با حضور میدانی در شهرستان‌های استان سمنان، از غرب تا شرق این استان، نشان داد که برای تحقق این هدف بسیار مصمم و جدی است.

استان سمنان در سال‌های اخیر همواره یکی از استان‌هایی بود که کمترین نرخ بیکاری را در میان استان های کشور داشته و این مهم در سایه حمایت همه جانبه مسئولان دولتی، قضایی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی از حوزه تولید رخ داده است.

اما تحقق رشد اقتصادی 8.5 درصدی چگونه محقق خواهد شد؟ آیا صرف توجه به واحد‌های موجود و رفع مشکلات این واحدها می‌تواند این هدف را در استان سمنان رقم بزند؟

امیر خیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان معتقد است که برای تحقق این هدف مهم در استان سمنان باید به سمت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید رفت.

وی افزود: شرایط استان سمنان از نظر رشد اقتصادی با توجه به شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کشور به نسبت سایر استان‌ها، شرایط خوبی است؛ اما به طور حتم لازم است تا برای تحقق رشد اقتصادی مد نظر استاندار سمنان به سمت حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید برویم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان عنوان کرد: در سال‌های اخیر مجموعه آمارهای استخراج شده در سطح کشور نشان می‌دهد که روند واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی در کشور رو به کاهش و کندی گراییده و این مهم نشان می‌دهد که تولید در کشور کاهش یافته است است و سهم آن از رشد اقتصادی کاهشی بوده است.

خلیلی خواه با بیان اینکه وضعیت رشد اقتصادی در استان سمنان چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات به نسبت سایر استان‌های کشور بهتر بوده است تصریح کرد: البته آمارها بیانگر این است که اقبال سرمایه‌گذاران بیشتر به حوزه خدمات و دلالی بوده است؛ اما باید با سیاست‌گذاری‌های درست سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت تولید سوق دهیم.

ناگفته نماند که این موضوعی است که از چشم استاندار سمنان نیز دور نمانده و هاشمی بارها و بارها کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید را به عنوان یکی از اهداف چهارگانه خود در این حوزه بیان کرده است.

تمرکز بر رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال با تکیه بر ظرفیت‌های استان تهرانرئیسی: توسعه تجارت خارجی در گرو حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان است40 درصد تولیدات کشاورزی دورریز می‌شود

آن‌گونه که استاندار سمنان بیان کرده است؛ رفع موانع پیش روی واحد‌های تولیدی فعال، افزایش ظرفیت این واحد‌های تولیدی، احیای واحد‌های تولیدی راکد و در تملک بانک‌ها و همچنین کمک به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید چهار برنامه‌ای است که مدیران اقتصادی در استان سمنان از این پس به دنبال آن خواهد بود.

انتهای پیام/363/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید استاندار سمنان استان سمنان رشد اقتصادی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است