Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-19@02:53:55 GMT

خطرات و عوارض ارضا شدن با دست در دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۳۸۵

خطرات و عوارض ارضا شدن با دست در دوران بارداری



ارضا شدن با دست در بارداری

مزایا و معایب ارضا شدن با دست در دوران بارداری رابطه جنسی در دوران بارداری در صورتی که بارداری طبیعی و بدون خطر داشته باشید می تواند به بهبود روحیه مادر باردار و کاهش دردها و ناراحتی های روحی و جسمی مادر باردار شود. ارضا شدن با دست در دوران بارداری یکی از روش های مناسب و کم خطر برای ارضای زن باردار و کاهش تنش های روزمره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از زنان در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورونی و افزایش هورمون های استروژن و پروژسترون با افزایش میل جنسی روبرو می شوند و از طرفی شوهرشان به دلیل ترس از آسیب رساندن به همسر یا جنین از داشتن رابطه جنسی با او امتناع می کند.

عکس این حالت هم دیده می شود و برخی زنان در دوران بارداری میل جنسیشان کاهش پیدا کرده و یا حتی خاموش می شود. علت اصلی کاهش میل جنسی این زنان به دلیل داشتن حالت تهوع و اسفراغ یا سایر ناراحتی های جسمی دیگر است که کاملا طبیعی است.

به گفته پزشکان در صورتی که باردرای طبیعی و بدون خطری داشته باشید داشتن رابطه جنسی و ارضا شدن هیچ ضرری برای جنین ندارد ولی باید از پوزیشن هایی استفاده کنید که فشاری به شکم وارد نشود.

در ماههای آخر بارداری جنین به افزایش ضربان قلب و فعالیت جنسی مادر هنگام مقاربت واکنش نشان میدهد و حرکاتش تغییر می کند ولی کاملا طبیعی است و مشکلی برای جنین ایجاد نخواهد شد.

جنین در رحم داخل مایع آمنیوتیک قرار دارد که او را از هر گونه ضربه ای محافظت می کند بنابراین رابطه جنسی و تحرکات زمان رابطه نمی تواند آسیبی به جنین برساند و جای نگرانی نیست.

فقط باید این نکته را رعایت کنید که دخول عمیق نداشته باشید و آلت مرد به دهانه رحم برخورد نکند و همینطور انزال داخل واژن نداشته باشید و مایع منی را خارج از واژن بریزید.

یکی از روش های رسیدن به ارگاسم در دوران بارداری ارضا شدن با دست است که در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم تا نگرانی خانم ها از ارضا شدن با دست در دوران بارداری رفع شود و اطلاعات درستی در این زمینه به دست آوردند.

ارضا شدن با دست در بارداری

ارضا شدن با دست در بارداری

حدود 70 درصد زنان برای رسیدن به ارگاسم نیازی به رابطه دخولی نداشته و صرفا مالیدن کلیتوریس به آن ها کمک می کند که ارگاسم را تجربه کنند.

اگر بارداری بی خطری را پشت سر می گذارید و از نظر پزشکی منعی برای ارگاسم شدن ندارید ، مالیدن کلیتوریس در بارداری و رسیدن به ارگاسم می تواند باعث کاهش استرس شده و تاثیر مثبتی بر سلامتی زنان داشته باشد.

در صورتی که بعد از ارگاسم با دست دچار گرفتگی عضلانی اندکی شدید جای نگرانی نیست ولی اگر گرفتگی عضلانی شدید به خصوص در قسمت رحم داشتید یا با خروج آب و خون همراه بود باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

ارضا شدن با دست در بارداری چه زمانی خطرناک است

خطر ارضا شدن با دست در بارداری

در صورتی که از نظر پزشکی دچار مشکلی هستید که رابطه جنسی را برای شما منع کرده است ؛ ارضا شدن با دست به احتمال زیاد نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت.

به خصوص اگر با مشکل جفت سر راهی روبرو هستید ارضا شدن با دست هم می تواند برای مادر و جنین خطرناک باشد و حتی ممکن است منجر به زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

ارگاسم باعث انقباض عضلات رحم و اسپاسم در دهانه رحم می شود بنابراین اگر سابقه زایمان زودرس دارید باید از هر کاری که منجر به تحریک رحم شود خودداری کنید. ارگاسم با دست می تواند خطر زایمان زودرس در شما را افزایش دهید.

در سایر مواردی که پزشک شما را از رابطه جنسی منع کرده است هم نباید از دست برای ارضا شدن استفاده کنید از جمله :

• علایم زایمان زودرس

• علایم نقص در دهانه رحم مانند کوتاه شدگی دهانه رحم

• خونریزی با لکه بینی مداوم

• باز شدن دهانه رحم

• سقط جنین در بارداری قبلی

• انقباض جفت

• داشتن سابقه انقباض خود به خودی رحم

• پارگی کیسه آب

• درد رحم و درد پایین شکم

امن ترین زمان برای ارضا شدن با دست در بارداری

امن ترین زمان برای رابطه جنسی در بارداری

در دوران بارداری احساس ناراحتی دقایقی بعد از ارگاسم کاملا طبیعی است که باید بعد از چند دقیقه از بین برود ولی اگر درد ادامه دار شد و یا با خونریزی روبرو شدید باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

از هفته 6 به بعد احتمال بروز حالت تهوع و اسفراغ در زنان باردار وجود دارد ، حس بویایی زنان در این دوران تقویت شده و باعث می شود اغلب بوها برایشان تهوع آور شود. حساسیت سینه ها بیشتر شده و لمسشان دردناک می شود بنابراین رابطه جنسی در 3 ماه اول بارداری احتمالا برای زن باردار سخت شود.

به گفته متخصصان امن ترین زمان برای رابطه جنسی در بارداری 3 ماهه دوم است.

از هفته 20 به بعد خطر سقط جنین کاهش پیدا می کند ولی شکم در حال بزرگ شدن است بنابراین باید از پوزیشن هایی استفاده کنید که فشاری به شکم وارد نکند . بهترین پوزیشن برای این دوره قرار گرفتن به پهلو است.

در 3 ماهه سوم بارداری میل جنسی کاهش پیدا می کند ولی رابطه جنسی منعی ندارد البته باید رابطه جنسی آرام و با تحرک کم انجام شود . از هفته 37 بارداری به بعد ارضا شدن می تواند منجر به زایمان زودرس شود. هنگام ارگاسم هورمونی به نام اکسی توسین در بدن ترشح می شود که میتواند باعث انقباض دیواره رحم شود.

اسپرم مرد حاوی هورمون پروستاگلاندین است که میتواند دهانه رحم را نرم کرده و باعث باز شدن آن شود.

این دو فرایند باعث خطرناک شدن ارگاسم در هفته 36 و 37 بارداری می شود. به همین دلیل اغلب پزشکان توصیه می کنند که در ماه آخر باردرای رابطه جنسی نداشته باشید.

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وضعیت باورنکردنی جزیره‌ی هرمز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # جزیره هرمز سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • (عکس) علی شمخانی در بیمارستان بستری شد
  • (عکس) تصویر اکانت رسمی ناسا با استفاده از نام «خلیج فارس»
  • بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد گران شد
  • (ویدئو) المیرا شریفی مقدم باب اسفنجی شد
  • (ویدئو) سرقت عجیب یک سیم کارت توسط مورچه!
  • حضور مازیار لرستانی جلوی دوربین سینما
  • (عکس) اولین تصویر از تولد فرزند بهرام رادان
  • (ویدئو) احمد خطر خواننده شد!
  • (ویدئو) وضعیت باورنکردنی جزیره‌ی هرمز
  • گل فوق‌العاده آزمون به برایتون که مردود اعلام شد