Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، «سونگ کیم»، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

گفته شده سفر نماینده آمریکا چند روز پس از شلیک موشک بالستیک جدید از زیردریایی توسط کره شمالی انجام می‌شود که انتقاد واشنگتن را به همراه داشت.

آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر کره شمالی، خواستار بازگشت این کشور به مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی در ازای کاهش تحریم‌ها را شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده آمریکا از کره شمالی خواسته است تا از تنش‌زایی بیشتر خودداری کرده و در گفتگوی پایدار و اساسی شرکت کند.

وی پس از ورود به کره جنوبی گفت که مشتاقانه منتظر است تا مذاکرات سازنده با همتای خود در سئول را ادامه دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

دو هفته پیش، «کیم جون اون» رهبر کره شمالی با رونمایی از موشک‌ های هسته‌ ای و دیگر تسلیحات اعلام کرده بود که آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را ایجاد می‌کنند. رهبر کره شمالی وعده داده است که برنامه‌های توسعه نظامی ارائه شده در کنگره حزب در ژانویه ۲۰۲۱ که شامل موشک‌ های بالستیک میان قاره‌ای جدید، موشک هسته‌ای جدید بر روی زیردریایی و ماهواره شناسایی نظامی می‌شود را انجام می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی موشک های هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران

 

بین الملل تابناک: بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه، بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران، شروط اروپا برای تعامل با حکومت طالبان افغانستان و مشارکت ۳۵ درصدی در روز نخست انتخابات روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه

گروه هفت کشور صنعتی موسوم به «جی‌۷» با ادعای واهی تصمیم ایران برای انتقال موشک بالستیک به روسیه، به تهران درباره اعمال تحریم‌های جدید هشدار داد.

به گزارش رویترز، گروه هفت در بیانیه‌ای با تکرار ادعاها درباره تصمیم ایران جهت تأمین موشک بالستیک برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که انتقال احتمالی موشک بالستیک به مسکو، با تحریم‌های جدیدی روبه‌رو خواهد شد.

در بیانیه جی ۷ آمده است: اگر ایران به تأمین موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن، به روسیه ادامه دهد، آماده‌ایم تا به سرعت و به طور یکپارچه از طریق اقداماتی شامل تحریم‌های جدید و قابل توجه، (به تهران) پاسخ دهیم.

گروه هفت که ریاست دوره‌ای آن هم‌اکنون برعهده ایتالیاست، علاوه بر این کشور، آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه و کانادا را نیز در خود جای داده است.

رویترز هفته گذشته در گزارشی مدعی شده بود که براساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که جهت اجلاس سران اتحادیه اروپا در هفته جاری تهیه شده است، رهبران اتحادیه اروپا با ادعای واهی همکاری تهران و مسکو به دنبال اقدامات جدید ضد ایرانی هستند.

گفته شده است که اقدامات خصمانه کشورهای اروپایی به بهانه انتشار گزارش‌هایی بی‌پایه مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز مقامات اروپایی ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین و احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه را مطرح کرده بودند و این نخستین باری نیست که چنین اتهاماتی مطرح می‌شود. در عین حال تاکنون مدارک و مستندات قابل توجهی درباره ادعای مقامات اروپایی علیه ایران ارائه نشده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که «علی‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند. این ریشه در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دارد.»

بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ

ارتش آمریکا بار دیگر اعلام کرد ارتش یمن روز جمعه سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

 فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ادعا کرد که ارتش یمن روز جمعه سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ شلیک کرد، بدون اینکه آسیبی به کشتی‌های آمریکایی، ائتلاف یا کشتی‌های تجاری وارد شود.

براساس گزارش الجزیره، این بیانیه آمریکا پس از آن است که شرکت امنیت دریایی انگلیس «آمبری» از هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل استان الحدیده در غرب یمن خبر داد.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه یک نفتکش حامل گاز مایع که با پرچم جزایر مارشال در حال تردد و عبور از سواحل بندر حدیده یمن بود در معرض ۲ انفجار در نزدیکی آن قرار گرفته در حالیکه سومین کشتی تجاری است که در چهل و هشت ساعت گذشته مورد حمله قرار می‌گیرد.

آمبری اظهار داشت که خدمه کشتی تا همین اواخر وابسته به ایالات متحده بودند.

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا نیز اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری واقع در منطقه مشابهی از وقوع انفجار در فاصله سمت راست کشتی خبر داد.

رویترز بلافاصله نتوانست تایید کند که آیا همان کشتی در هر ۲ حادثه هدف قرار گرفته بوده است یا خیر.

اواخر روز پنجشنبه نیز ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش یمن ۲ موشک بالستیک ضد کشتی از یمن به سمت خلیج عدن و ۲ موشک به سمت دریای سرخ شلیک کردند، اما گزارشی مبنی بر تلفات یا خسارت به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف گزارش نکرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در این رابطه ادعا کرد که ۹ موشک ضد کشتی و ۲ پهپاد را در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن منهدم کرده است.

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران

در ادامه سیاست‌های تحریمی و ضد ایرانی واشنگتن، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی که به ادعای آن در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای با اعلام خبر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خاطر نشان کرد که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به فناوری بانک مرکزی ایران (CBI) مرتبط است.

در این بیانیه ادعا شده است که کالاها و فناوری منتقل‌شده به بانک مرکزی ایران، شامل اقلامی بوده‌اند که تحت کنترل‌های امنیت ملی و ضدتروریسم وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تعدادی از شرکت‌های فرعی ISC و چند شرکت‌ مستقر در ترکیه و امارات متحده عربی و سه فرد مرتبط با آنها، از جمله پوریا میردامادی، یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-فرانسوی را تحریم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد که بانک مرکزی ایران «نقش مهمی» در ارائه حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده است.

این اقدام وزارت خزانه‌داری هر گونه دارایی مرتبط با افراد و نهادهای تحریم شده را در ایالات متحده مسدود و عموماً آمریکایی‌ها را از تجارت با آنها منع می‌کند.

دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) شامگاه جمعه همچنین اعلام کرد که شرکت کشتیرانی «وینشو» را که یک نفتکش آن به نام «لیدی سوفیا» در انتقال محموله حمایتی از انصارالله یمن نقش داشته و در حمل و نقل غیرقانونی به جمهوری خلق چین (PRC) در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست دارد، تحریم کرده است.

شرکت وینشو که در جزایر مارشال ثبت شده است با پرچم آن فعالیت می‌کند و مالکیت کشتی لیدی سوفیا را در اختیار دارد.

برایان نلسون درباره این تحریم نیز گفت که اقدام روز جمعه به موجب دستور اجرایی (E.O.) ۱۳۲۲۴ اصلاح شده توسط مرجع مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و  به‌علاوه، «سعید الجمال» تسهیل‌کننده مالی انصارالله یمن را که در ژوئن ۲۰۲۱ از سوی آمریکا تحریم شده است، هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند نیز ۲ شرکت مستقر در هنگ کنگ و جزایر مارشال و ۲کشتی متعلق به آنها را به دلیل آنچه حمل محموله‌هایی از ایران توسط شبکه انصارالله عنوان کرد، هدف تحریم‌های خود قرار داد.

شروط اروپا برای تعامل با حکومت طالبان افغانستان

پارلمان اروپا قطع‌نامه‌ای را درباره حقوق بشر در افغانستان تصویب و در آن شرایط تعامل با حکومت سرپرست افغانستان را مشخص کرد.

 پارلمان اروپا قطع‌نامه‌ای را درباره حقوق بشر و حقوق زنان و دختران در افغانستان تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در این قطع‌نامه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته‌اند تا مشارکت مساوی زنان و دختران در زندگی اجتماعی به‌ویژه دسترسی آنان به آموزش و کار را تضمین کند.

بر اساس گزارش ایراف، آنان تاکید کرده‌اند که هرگونه تعامل اتحادیه اروپا با حکومت کنونی افغانستان تحت شرایط تعیین شده از سوی شورای اروپا و مطابق با توصیه‌های گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد انجام شود.

این قطع‌نامه‌ با ۵۱۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع تصویب شد.

مشارکت ۳۵ درصدی در روز نخست انتخابات روسیه

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بامداد شنبه اعلام کرد که در روز نخست رأی گیری (جمعه)، ۳۵ درصد از شهروندان روسیه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

 با آغاز فرایند سه روزه رأی گیری در بیش از ۹۷ هزار شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری روسیه، شمارش معکوس برای معرفی رئیس جمهور بعدی این کشور کلید خورد.

کمیته انتخابات فدراسیون روسیه بامداد شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به استقبال گسترده شهروندان روسی در روز نخست رأی گیری برای تعیین رئیس جمهور جدید روسیه از میان نامزدها در انتخابات جاری ریاست جمهوری در روسیه اعلام کرد که ۳۵ درصد از شهروندان روسیه در روز نخست رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری در سرتاسر فدراسیون روسیه شرکت کردند.

پایگاه خبری اسپوتنیک جمعه شب به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: «بیش از ۳ میلیون نفر در حال حاضر به شکل آنلاین رأی داده‌اند و در مجموع، دست‌کم ۵ میلیون نفر در نظر دارند با این مکانیزم در انتخابات روسیه شرکت کنند.»

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که فرایند رأی‌گیری روز یکشنبه (۱۷ مارس) به پایان خواهد رسید.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه به صورت آنلاین در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کرد.

براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

از بین ۴ نامزد نهایی انتخابات، ولادیمیر پوتین، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوماً از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوماً و رئیس حزب لیبرال دمکراتِ، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می‌کنند.

این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری روسیه است که فرایند اخذ رأی در ۳ روز انجام می‌شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرد
  • کره شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • کره‌شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • خوشامدگویی کره شمالی به بلینکن با شلیک چند موشک بالستیک
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد
  • کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب درباره ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران