Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@00:09:31 GMT

فراوانی مرغ در راه است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۵۱۳

فراوانی مرغ در راه است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه درباره دلیل گران بودن این نوع جوجه گفت: در زمان اصلاح قیمت مرغ در فروردین ماه به قیمت جوجه یک روزه بی توجهی و قیمت آن اصلاح نشد. در نتیجه واحد‌های تولید این نوع جوجه ضرر دیدند و از فرآینده تولید خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:، اما اکنون با افزایش تقاضا، قیمت جوجه یک روزه هم افزایش یافته است. البته یک صحبت‌های غیر رسمی هم در حوزه مرغ گوشتی و هم در حوزه جوجه یک روزه برای اصلاح قیمت شده است، ولی هنوز رسما اتفاقی نیفتاده است در حالی که نیاز است در اسرع وقت تکلیف تولید کننده برای برنامه ریزی درست، مشخص شود. البته با این وجود، تولید کنندگان تا کنون بیش از 825 میلیون جوجه یکروزه تولید کرده اند.

صدیق‌پور با تمجید از سامانه "بازارگاه" وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته سویا بیش از 15 هزار تومان قیمت داشت، اما این سامانه قیمت را کنترل کرد. بی شک این اقدام یکی از ایده‌های هوشمندانه این وزارت بود.

وی با اشاره با انتشار آمار‌های غلط درباره جوجه‌های یک روزه گفت: به ویژه از آبان ماه به بعد تولید جوجه یک روزه به اندازه کافی خواهد بود و در حال حاضر شرایط خوبی بر بازار حاکم است.

محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی هم درباره وضعیت تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران گوشتی گفت: در مرحله تایید حواله نهاده‌های دامی در سامانه مشکلی وجود ندارد، اما مشکل تاخیر در حمل از انبار‌ها و گمرک‌ و همچنین مشکل دیگر گاهی کیفیت پایین نهاده وجود دارد.

وی درباره مشکلات مرغداران در تامین جوجه یک روزه نیز گفت: تفاوت میزان تقاضا نسبت به تامین جوجه یک روزه در بازار زیاد است. اما برنامه ریزی‌هایی در مدیریت تقاضا انجام شده است که امیدواریم تناسبی در این بازار هم ایجاد شود، در نتیجه امیدواریم در آبان ماه کمبود تولید مرغ نیز جبران شود.

کمالی تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت ماهی و گوشت قرمز تمایل به مصرف مرغ بالا رفته است و این نیز دلیل دیگری بر تمایل مرغداران بر جوجه ریزی بیشتر است.

پربیننده ترین هشدار مهم به متقاضیان مسکن ملی ثبت نام ایران خودرو (پیش فروش ۶ محصول) سیلی‌خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی! +فیلم افشای حقایق تازه از مذاکرات احیای برجام سود شستا از ۵ آبان به حساب سهام‌ داران واریز می‌ شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مرغ جوجه یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ

کاهش قیمت زغال‌سنگ به دلیل عرضه بیش‌از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های تولید برق هند قابل دسترس‌تر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولید برق توسط نیروگاه‌های هندی که با زغال‌سنگ وارداتی کار می‌کنند در سه هفته اول آوریل نسبت به سال قبل دو برابر شده، زیرا قیمت جهانی این سوخت آلاینده حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش در درجه اول به دلیل عرضه بیش از حد زغال‌سنگ در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهان است که با پایین آوردن قیمت جهانی زغال‌سنگ، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های هند قابل دسترس‌تر کرده است.

شرایط پیش‌آمده در بهترین زمان برای هند رخ داد، زیرا این کشور قرار است به‌دلیل گرمای بالای هوا در سال جاری شاهد بالاترین تقاضای برق خود باشد و از رکوردهای سال گذشته پیشی بگیرد. برآوردهای اداره مرکزی برق نشان می‌دهد که اوج تقاضای برق هند ممکن است تا سپتامبر به ۲۶۰ گیگاوات برسد که کاهش قیمت زغال‌سنگ این امر را امکان‌پذیر خواهد کرد.

افزایش تولید برق در هند

حدود ۵۵ درصد از تولید کل برق هند برعهده نیروگاه‌های زغال‌سنگ است که هشت درصد از آن را نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ وارداتی برعهده دارند. این نیروگاه‌ها در صورت بالا بودن قیمت‌ها، فعالیت خود را کاهش می‌دهند، اما کاهش اخیر قیمت زغال‌سنگ به آن‌ها امکان داده است تا با حداکثر ظرفیت کار کنند.

نیروگاه‌های تولید برق که با زغال سنگ داخلی کار می‌کنند نیز با توجه به تولید کافی زغال‌سنگ در کشور با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. دولت این نیروگاه‌ها را موظف کرده بود تا برای اطمینان از تأمین برق کافی در تابستان سال جاری، ۶ درصد زغال‌سنگ وارداتی را با محصولات داخلی خود ترکیب کنند، اما در دسترس بودن سوخت کافی، این ضرورت را برطرف کرد.

در فاصله دسامبر سال گذشته تا فوریه سال جاری نیز واردات زغال‌سنگ حرارتی به هند از ۳۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۶ میلیون تن افزایش پیدا کرد. بنابراین تولید برق توسط نیروگاه‌های زغال سنگ وارداتی از یکم تا بیست‌وسوم آوریل حدود ۹۰ درصد افزایش داشته و به ۶.۵۱ میلیارد واحد رسیده است. در همین مدت تولید برق توسط شرکت‌ها با استفاده از زغال‌سنگ داخلی نیز با ۵.۰۳ درصد افزایش به ۷۸.۵۱ میلیارد واحد رسیده است.

ذخایر زغال‌سنگ در نیروگاه‌های هند ۴۶.۸۸ میلیون تن است که برای حدود ۱۹ روز فعالیت کافی و بالاتر از ۳۳.۷ میلیون تن ذخایر موجود برای نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل است.

از سوی دیگر هند با هیچ‌گونه کاهش عمده ذخایر زغال‌سنگ مواجه نخواهد بود و این ذخایر برای تقاضای فزاینده سال جاری به‌دلیل افزایش دما نیز کافی است. کل ذخایر زغال‌سنگ در هند در حال حاضر ۱۵۴.۳۷ میلیون تن است که ۲۹.۴ درصد بیشتر از ۱۱۹ میلیون تن موجود در دوره مشابه سال گذشته است.

کد خبر 749414

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود