Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"آندری فرولوف" کارشناس نظامی در مقاله‌ای در روزنامه روسی "ایزوستیا" چشم انداز مذاکرات ایران و روسیه در زمینه خرید تسلیحات روسی از سوی ایران را مطرح کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این مقاله آمده است: "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در جریان سفر اخیر خود به مسکو خواستار خرید تازه‌ترین هواپیما‌های روسی از جمله بالگرد‌ها و جنگنده‌ها شده و در این‌باره با مقام‌های نظامی روسیه مذاکره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران چندین سال است که تمایل خود را برای خرید سامانه‌های تسلیحاتی روسی مطرح کرده است. ایران فهرستی بلندبالایی از تسلیحات سفارشی را مطرح کرده، اما پول لازم برای پوشش دادن این حجم از سفارش را ندارد.ایران توان مالی کافی برای خرید مدل‌های تسلیحات تازه روسی را ندارد.

این روزنامه مدعی شد: نیرو‌های مسلح ایران در وهله نخست نیازی فوری به نوسازی و احیای تجهیزات نظامی موجود خود دارند. ایران در معرض تهدیدات زیادی قرار دارد. از خطر حمله هوایی اسرائیل و امریکا به تاسیسات هسته‌ای و موشکی آن کشور مهم‌ترین تهدید است. در نتیجه، تهران به جنگنده‌های مدرن، سامانه دفاع هوایی، ایستگاه‌های راداری و ابزار‌های جنگ الکترونیک نیاز دارد. علیرغم تمام مشکلات مالی‌ای که ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، آن کشور احتمالا یک یا دو سامانه موشکی ضد هوایی اس -۴۰۰ را خواهد خرید.

این روزنامه روسی در ادامه می‌افزاید: از سوی دیگر، درگیری‌های منطقه‌ای با شدت و ضعف متفاوت در جریان هستند به خصوص در سوریه. در این صورت، تهران به هواپیما‌های ترابری نظامی، سلاح‌های تک‌تیرانداز و تجهیزات نیروی زمینی علاوه بر جنگنده نیاز دارد. این تجهیزات همگی در اولویت خرید ایران قرار دارند.

اما آیا کشوری وجود دارد که بتواند با تولیدکنندگان تسلیحات روسی در بازار ایران رقابت کند؟ در شرایط فعلی تنها چین می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. با این وجود، به احتمال زیاد تهران برای خرید تسلیحاتی به منظور حفظ توازن و تعادل در رابطه روسیه را ترجیح می‌دهد، اما همه چیز بستگی به توانایی مالی ایران دارد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و روسیه خرید تسلیحات برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!

بعد از ترک ایران توسط ماشاریپوف شایعاتی در خصوص آینده این بازیکن در استقلال مطرح شده است.

به گزارش همشهری آنلاین جلال‌الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال که سفر پرماجرایی را به امارات سپری کرده به‌زودی دوباره به تمرینات آبی‌ها اضافه خواهد شد تا خود را به همراه سایر آبی‌پوشان برای دیدار با تراکتور آماده کند. نکته قابل توجه درباره سفر ماشاریپوف به دبی طی روز‌های گذشتته بر سر آن بود که چطور بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه است، پاسپورت خود را در اختیار داشته و توانسته به سفر برون‌مرزی برود.

این اتفاق باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر اختلاف این چهره با کادرفنی و نارضایتی ماشاریپوف از حضور در جمع استقلالی‌ها ایجاد شود. این درحالی است که طبق شنیده‌ها با وجود آنکه هنوز ۶ هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده و ماشاریپوف هم یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد، این بازیکن به تازگی در جمعی از حضور در این باشگاه اعلام رضایت کرده است.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها طی روز‌های اخیر از این موضوع خبر داده بودند که این ستاره ازبک استقلال در لیست خرید پرسپولیس قرار بگیرد و از همین رو قرار است اوستون اورنوف با او مذاکره کند.

این درصورتی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نه ماشاریپوف در لیست خرید پرسپولیس قرار گرفته و نه به اورونوف این ماموریت داده شده تا با هافبک ازبکستانی تیم رقیب و کاپیتان تیم ملی این کشور مذاکره‌ای صورت بگیرد.

tags # ماشاریپوف سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند