Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:16:08 GMT

شهاب نخبگانی به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رسید

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۰۴۴

شهاب نخبگانی به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رسید

ایسنا/فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و بنیاد ملی نخبگان استان، طی تفاهم‌نامه‌ای با اجرای طرح شهاب همکاری می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان فارس که پیرامون طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) انجام شد، با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری با بنیاد نخبگان گفت: طرح شهاب، ایده‌ای است که اگر به بار بنشیند، می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای کشور بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی دامه داد: این اداره کل در زمینه شناسایی مؤسسه‌ها و مدرسان برتری که همراه با هنر، اخلاق و حکمت را نیز با خود دارند، برای همکاری با بنیاد نخبگان انجام خواهد داد.

او خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه، چون نقشه راهی برای شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان و آینده‌سازان کشور خواهد بود. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس نیز در این دیدار گفت: این بنیاد، در شناسایی نخبگان نوجوان و جوان، عدالت را پیش روی خود دارد؛ از این رو در سراسر استان برای شناسایی نخبگان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

حبیب شریف با اشاره به این که فارس در زمینه طرح شهاب پیشگام بوده است، گفت: از همه نیکوکاران برای کمک به به پیشرفت طرح شهاب در استان فارس، درخواست یاری داریم.

معاون این بنیاد نیز گفت: در طرح شهاب، نوجوانان کلاس چهارم و کلاس پنجم در ارزیابی نخست از سوی آموزگاران و مدرسه بر پایه هوش ریاضی، هوش هنری، هوش اجتماعی، هوش تجربی، هوش کلامی، هوش فضایی شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند. در گام بعدی، این دانش‌آموزان در آزمون هر هوش، بار دیگر سنجیده می‌شوند تا نخبگان در هر هوش شناسایی شوند؛ این را نیز می‌دانیم که گاه کسانی دارای دو یا چند هوش هستند.

فخارزاده افزود: این نخبگان نخست از سوی مدرسه و آموزش و پرورش به توانمندسازی هوش خود خواهند پرداخت.همچنین خانواده‌های آنان نیز در این باره توجیه خواهند شد تا از سوی خانواده نیز به توانمندسازی آنان کمک شود. در بخش اجتماعی نیز، دستگاه‌ها و نهادهایی کارکردی در زمینه هر کدام از هوش‌ها هست، به توانمندسازی آنان خواهند پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بنیاد ملی نخبگان فارس صابر سهرابی طرح شهاب فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح شهاب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد