Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرپرست وزارت دفاع افغانستان، ارتش ملی افغانستان حامی پیغام صلح برای مردم افغانستان و سایر کشورهای جهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خامه پرس، محمود یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، در پیام صوتی اخیر خود گفت که آن‌ها (وزارت دفاع طالبان) در حال حصول اطمینان از این هستند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در منطقه و جهان استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد یعقوب مجاهد، فرزند ملا محمد عمر مجاهد، بنیان‌گذار طالبان بوده و با ۳۰ سال سن، جوان‌ترین عضو کابینه موقت طالبان است.

وی گفت که طالبان در تلاش برای تشکیل یک ارتش مجهز به تسلیحات پیشرفته با توانایی زمینی و هوایی است که با تمام توان از خاک افغانستان محافظت خواهد کرد.

مجاهد بیان کرد: ما به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که ارتش امارت اسلامی افغانستان از تمامی منافع ملی آن‌ها محافظت خواهد کرد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین گفت که این ارتش مسئولیت حفاظت از تمامی مرزهای افغانستان را داشته و اجازه هیچ گونه تجاوز به خاک کشور را نخواهد داد.

وی همچنین افزود آن‌ها در "دو دهه گذشته" از تمامیت ارضی افغانستان در برابر اشغال محافظت کرده و ازین پس هم به این کار ادامه خواهند داد.

مجاهد در زمانی از فعالیت‌های عادی نظامی و مدنی وزارت دفاع این کشور می‌گوید، که پس از سقوط ارتش قبلی، نشانی از یک ارتش ملی به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان

مسئولان وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی این وزارت، از دیدار شیخ شهاب‌الدین دلاور با مسئولان یک شرکت تجارتی افغان و شرکای چینی خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و نفت در این دیدار گفت: امنیت در تمام کشور تأمین شده و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فراهم شده است و افغانستان از تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی استقبال می‌کند.

در ادامه مسئولان شرکت تجارتی عاشوری و شرکای چینی از فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری و امنیت سرتاسری از سوی حکومت سرپرست افغانستان اظهار قدردانی کرده و علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا، سنگ های قیمتی و مس ابراز کردند.

سرپرست وزارت معادن و نفت نیز اطمینان داد در راستای فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری با ایشان مطابق قانون و طرزالعمل معادن همکاری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند