Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی، شرایط اهدای خون پس از تزریق واکسن کرونا و یا ابتلا به این بیماری را توضیح داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بشیر حاجی بیگی، گفت: همه ساله با شروع فصل سرما و سرد شدن هوا و کم شدن طول روز، میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کاهش می‌یابد و این درحالی است که با گسترش روز افزون عمل‌های جراحی تخصصی و فوق تخصصی روبرو هستیم؛ از طرفی با گسترش مراکز خون آنکولوژی و مراکز پیوند اعضا و رشد چشمگیر فضاهای درمانی هم در کلانشهر ها و مراکز استان‌های تهران،‌ فارس، اصفهان، خراسان رضوی،‌ خوزستان،‌ آذربایجان شرقی و مازندران و گیلان روبرو هستیم و این در شرایطی است که در استان‌های شمالی و جنوبی کشور نیز ـ که افراد  مبتلا به تالاسمی حضور دارند ـ نیاز به خون وجود دارد و با گسترش نیاز به این ماده حیاتی روبرو می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این افزایش نیاز شاهد افزایش مصرف خون و فرآورده‌های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده،‌ پلاسما و پلاکت هستیم. با راه اندازی شبکه ملی خون رسانی کشور و فعالیت مستمر این شبکه، خون بیماران را در سراسر کشور تامین کردیم ولی به هر حال مردم باید خون اهدا کنند و این یک فراخوان و دعوت عمومی از همه مردم است که به کمک ما بیایند تا هیچ بیماری روی تخت بیمارستان دغدغه تامین خون و فرآورده‌های آن را نداشته باشد.

او در ادامه درباره کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و می‌خواهند خون اهدا کنند، تصریح کرد: این افراد بدانند که با تزریق واکسن سینوفارم و برکت منعی برای اهدای خون ندارند و بعد از رفع عوارض اولیه می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند. همچنین افرادی هم که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق کردند می‌توانند ۱۴ روز پس از تزریق، اقدام به اهدای خون کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون، تاکید کرد: کسانی هم که به کرونا مبتلا شدند، می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی اقدام به اهدای خون کنند. تمامی پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراکز انتقال خون رعایت می‌شود و تجهیزات ما که در پروسه اهدای خون مصرف می‌شود یکبار مصرف و استریل است و کرونا ربطی به اهدای خون ندارد.

او که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پایان، اظهار کرد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی احتیاج داریم ولی افرادی که گروه خونی منفی و یا AB مثبت دارند، اقبال بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اهدای خون گروه های خونی اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد