Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه ارتش روسیه در تاجیکستان در نظر دارد ادوات نظامی کهنه خود را تا پایان امسال با ۳۰ تانک تی-۷۲بی۳ام جایگزین کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ یوگنی اوکهریمنکو، رئیس این واحد امروز یکشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر این پایگاه نظامی دوباره واحدها را با تجهیزات نظامی مدرن و ویژه‌ای مجهز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از پایان سال، جایگزینی ۳۰ تانک مدرن تی-۷۲بی۳ام (T-۷۲B۳M) با ویژگی‌های پیشرفته جنگی با ادوات جنگی قبلی برنامه‌ریزی شده است.

این فرمانده نظامی روس افزود که بخش‌های محرک این پایگاه به تازگی یک محموله از خودروهای پیشرفته بی‌ام‌پی-۲، موشک‌های سطح به هوای مادون قرمز پیشرفته وربا و موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک کورنت را دریافت کرده‌اند.

او تاکید کرد که یگان پرسنل تخصصی، این تجهیزات جدید را در طول تمرینات به کار گرفته و عملیات نظامی موثر را با استفاده از تجربه آخرین درگیری‌ها یاد می‌گیرند.

روز شنبه، سرهنگ الکساندر لاپین، فرمانده منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرد مانور نظامی استراتژیک و تمام‌عیار در تاجیکستان در واکنش به وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان برگزار شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه تاجيكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است

مجله اشپیگل آلمان گزارشی از نشست محرمانه‌ای در بروکسل داد که که در آن فرمانده میدانی مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در آن به توانمندی‌های ارتش یمن در دریای سرخ اعتراف کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله آلمانی اشبیگل گزارش داد که فرمانده مأموریت دریایی اتحادیه اروپا (اسپیدس) در دریای سرخ طی نشستی محرمانه در بروکسل از عملکرد و موفقیت نیروهای یمن در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

این فرمانده گفت که در سایه نبود امکانات، قادر به انجام مأموریت محوله به او نبوده است و به گفته او، برای انجام چنین مأموریت، دستکم 10 کشتی جنگی به همراه هواپیماهای گشت زنی نیاز است.

دریادار واسیلیوس درباره عملیات ارتش یمن گفته است: «خطر ناشی از حملات یمنی‌ها بیش از هر زمان دیگری حادتر شده است. یمنی‌ها با اشباع پدافند هوایی کشتی‌های ما به وسیله پهپادها، به کشتی‌های تجاری (اسرائیلی یا کشتی‌های عازم اسرائیل) خسارت می‌زنند».

او همچنین در این نشست گفته است: «ما سامانه‌های دفاعی مدرنی داریم ولی با وجود پرواز دسته‌ کاملی از پهپادها حتی قوی‌ترین سامانه‌ها هم تسلیم می‌شوند».

ارتش یمن بعد از حمله زمینی ارتش اسرائیل به نواز غزه اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در این منطقه، کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، هدف قرار خواهد داد و طی این مدت، علاوه بر هدف قرار دادن این کشتی‌ها، شماری را نیز توقیف کرد. در نتیجه این عملیات‌‌ها، بندر ایلات اشغالی تعطیل شده است و رژیم اسرائیل مجبور شده است از مسیرهای جایگزین استفاده کند.

علی رغم حملات آمریکا و انگلیس به یمن برای حمایت از رژیم اسرائیل، سخنگوی ارتش یمن جمعه این هفته بعد از سخنرانی رهبر انقلاب این کشور از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که کشتی‌هایی که از سمت مدیترانه عازم فلسطین اشغالی هستند، هرکجا باشد و دستشان برسد، هدف قرار خواهند گرفت.

یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به‌زودی آغاز خواهد شدیمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرایش جنگی تانک‌های اسرائیل در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • ببینید | عملیات دیدنی نمایشی جنگنده‌های پیشرفته روسیه در دل آسمان
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا