Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@01:38:36 GMT

عکس | دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه طالبان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۹۱۸۷

عکس | دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه طالبان

آفتاب‌‌نیوز :

امینیان در این دیدار مشکلات اقتصادی را دشمن مشترک ایران و افغانستان خواند و ایران آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، حمل و نقل، معدن، تجارت و بهداشت افغانستان است.

متقی با اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف، خواستار توجه ویژه به حل موضوع مهاجران در ایران و گام‌هایی در جهت تسهیل مشکلات آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که در نشست مربوط به افغانستان در روسیه شرکت کرده بود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ثبات و امنیت منطقه و کشورهای همسایه افغانستان در گرو شرایطی است که در افغانستان می‌گذرد.

نماینده ایران تصریح کرد: اگر در افغانستان ثبات و امنیت حاکم بود قطعا ثبات و امنیت به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد. بی ثباتی و ناامنی و گسترش تروریسم به همین صورت است.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان تصریح کرد: همگان باید به افغانستان برای برون رفت از این شرایط کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئله حاکمیت افغانستان به عهده مردم افغانستان است و مردم افغانستان متولی تعیین نمایندگان خودشان هستند و ان‌شاءالله امیدوارم شرایطی در افغانستان حاکم شود که دولت مردمی براساس خواسته مردم شکل بگیرد.

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر ایران طالبان بهادر امینیان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد