Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ لغو دورکاری از سوی هیات استخدامی کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از این پس تنها زنان باردار و مادرانی که دارای کودک زیر ۶ سال هستند، یک ساعت در روز می توانند از دورکاری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی  در خصوص دورکاری افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران دارای کودک دبستانی نیز یادآور شد: با توجه به اینکه مصاحبه هایی از سوی افراد مختلف منتشر می شود و اعتبار قانونی همچون مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد، نمی توانیم برای این افراد دورکاری اعمال کنیم.
تشکیل گروه مداخله سریع  برای بررسی علت عدم استقبال از واکسیناسیون
استاندار ایلام از دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور بررسی علت عدم استقبال گروه های مختلف به ویژه مادران باردار و دانش آموزان از واکسیناسیون خواست گروه مداخله سریع برای بررسی این مشکلات تشکیل دهد و علت را عارضه یابی کند.
نوذری اظهار داشت: اکنون برخی افراد سعی دارند در فضای مجازی علیه واکسیناسیون مطالب و کلیپ هایی منتشر کنند که این امر تنها یک اقدام نامناسب است زیرا همه ما به خوبی اثرگذاری واکسیناسیون در کاهش تعداد بستری و مرگ و میرها در جهان را شاهد هستیم.
وی افزود: هرچند ما از نظر واکسیناسیون از دنیا عقب مانده ایم،  اما باید تلاش کنیم با افزایش پوشش دهی واکسیناسیون به سطح مناسبی از نظر ایمنی جامعه دست یابیم.
استاندار ایلام گفت: اکنون حدود 44 درصد استان هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند که باید تلاش شود این آمار افزایش یابد.
نوذری به اعمال محدودیت های هوشمند اشاره کرد و افزود: بزودی تنها افرادی در جامعه از خدماتی نظیر اتوبوس، قطار، هواپیما، باشگاه و سایر مراکز برخوردار می شوند که دارای کارت واکسیناسیون باشند.
وی از فرمانداران خواست با ترغیب مردم به واکسیناسیون درصد پوشش دهی جمعیت شهرستان خود را افزایش دهند.
استاندار ایلام همچنین از جابجایی رتبه بندی استان در ردیف استان‌هایی که کمترین رعایت پروتکل ها را داشته اند،  انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید این مساله را بررسی و نسبت به اصلاح جایگاه استان بر اساس واقعیت ها اقدام کند

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار ایلام محمد نوذری دورکاری کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲

بر اساس مطالعات جدید در حوزه پزشکی، یک «آستر نازک» که داخل روده قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاهش وزن و حتی درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش روزیاتو، در یک آزمایش، ۶۰ نفر با استفاده از این روش به طور متوسط ۱۶ کیلوگرم در یک سال از دست دادند و نیمی از آن‌ها توانستند دستکم به مدت دو سال وزن خود را حفظ کنند.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

آستر داخلی روده از طریق دهان و معده وارد بدن می‌شود. به مدت یک سال در بدن باقی می‌ماند و سپس توسط پزشک از طریق دهان خارج می‌شود.

این آستر، ۶۰ سانتی‌متر اول روده کوچک را پوشش داده و میزان جذب قند را کاهش می‌دهد.

کاهش جذب قند نحوه ترشح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که افراد سریعتر احساس سیری کنند.

دکتر باب رایدر که مسئولیت انجام این آزمایش را برعهده داشته، گفته است:

دیابت نوع ۲ و چاقی امروزه بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند.

بسیاری از افراد قادر به حفظ وزن سالم نیستند و با وجود تمامی تلاش‌ها و دارو‌های موجود، سطح قند خونشان خیلی بالاست.

جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد، اما دائمی و بی خطر نیست.

مزیت درمان جدید این است که نسبتاً آسان است و دائمی نیست. زیرا آستر پس از حدود یک سال برداشته می‌شود.

این جراحی حدود ۸،۴۰۰ دلار هزینه دارد.

دکتر الیزابت رابرتسون، از موسسه خیریه دیابت بریتانیا گفته است:

کاهش قند خون و رساندن آن به محدوده هدف و حفظ آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در دسترس بودن روش‌های بیشتری برای درمان دیابت نوع ۲ به این معنی است که افراد مبتلا به این بیماری فرصت بیشتری برای یافتن درمان مناسب خود را دارند، بنابراین شانس بیشتری برای داشتن زندگی طولانی و سالم را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید