Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@21:24:41 GMT

خودکشی در این کشور قانونی می شود!

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۱۴۹۰

خودکشی در این کشور قانونی می شود!

به گزارش رویترز، صدارت عظمای فدرال اتریش روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت فدرال اتریش یک پیش نویس جهت قانونی کردن خودکشی برای افراد بزرگسال به شدت بیمار ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قانون جدید شرایطی را ایجاد می‌کند که طبق آن خودکشی با کمک پزشک در آینده ممکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی اتریش در دسامبر سال گذشته خودکشی با استفاده از دارو مغایر با قانون اساسی بود زیرا این کار حق تعیین سرنوشت شخص را نقض می‌کند.

صدارت اعظم فدرال اتریش در بیانیه‌ای گفت که افراد به شدت بیمار باید دسترسی به خودکشی کمکی داشته باشند.

آنها باید با دو پزشک که صلاحیت فرد برای تصمیم گیری این اقدام را مورد تایید قرار می‌دهند، مشورت کنند. در مرحله پایانی بیماری یک تاخیر ۱۲ هفته‌ای باید مورد توجه قرار گیرد که می‌تواند به دو هفته کاهش پیدا کند.

پربیننده ترین تاثیر مصرف شیره انگور در فصول سرد سال زمان مناسب برای مسواک زدن آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۸/۲)​​ آخرین رنگ‌ بندی کرونایی شهرهای کشور واکسن کرونا در ایران فوتی داشت؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت