Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:39:23 GMT

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۱۶۸۱

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

آغاز روکش آسفالت در جاده اصلی خور و بیابانک

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خور و بیابانک گفت: با پیگیری های مسوولان شهرستان و استان، عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی خور به پلیس راه و پلیس راه به جندق آغاز شد.

مهدی طاهری  در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مدت زمان اجرای پروژه سه سال است که در این مدت محورهای اصلی با خرابی شدید با آسفالت گرم روکش خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۹۰۰میلیارد ریال برای آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه های اصلی و روستایی خور و بیابانک نیاز است گفت: تاکنون ۱۷۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال روکش حفاظتی شده است.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی دارد.

فرونشست زمین  در نایین حادثه آفرید

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نایین گفت: فرونشست زمین سبب وارد آمدن خسارت به تأسیسات آب و فاضلاب و یک دستگاه خودروی عبوری  شد.

محمدرضا خامسی نایینی به ایرناگفت: محل حادثه یک قنات قدیمی وجود دارد که به علت خشکسالی شدید چند سالی است از مدار بهره‌برداری خارج شده و در حال تخریب است.

وی افزود: خشکی قنات سبب شده تا گاهی اوقات شاهد فرونشست زمین‌های اطراف این قنات باشیم و در شب حادثه نیز زمین بین دو دهانه میله چاه این قنات فرونشست و خودروی سواری را بلعید.

خامسی ادامه داد: بررسی‌های بیشتر نشان داد به علت فرونشست زمین، انشعاب آب یکی از منازل مسکونی این خیابان با قطر یک اینچ در عمق ۱.۵ متری زمین دچار شکستگی شده بود.

مدیر آبفای نایین با بیان اینکه جریان آب باعث شسته شدن خاک‌های اطراف خط لوله و ایجاد حفره بزرگی زیر آسفالت خیابان به طول ۱۵ و عمق ۴ متر شده بود، گفت: ریزش زمین، سبب بروز خسارت و تغییر شکل لوله جمع‌آوری و انتقال فاضلاب از جنس پل‌ اتیلن و قطر ۲۵۰ میلی‌متر در عمق ۴ متری زمین نیز شده بود.

افراد مفقود در کویر انارک پیدا شدند

با تلاش هشت ساعته امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان نایین ، مفقودان کویر انارک پیدا شدند .

به گزارش ایرنا،محمد زمانی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت: به‌دنبال دریافت گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادی استان , روزگذشته  مبنی بر مفقود شدن ۲ خانواده در کویر انارک ، عملیات جستجو و نجات آغاز شد.
وی افزود: ۲ تیم پنج نفره از نجاتگران پایگاه انارک به حالت آماده باش در آمد و در قالب گروه پیشرو همراه با تجهیزات امدادی به منطقه اعزام شدند.
عملیات امداد و نجات با حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر و بکار گیری آمبولانس ادامه یافت و پس از هشت ساعت تلاش بی وقفه با موفقیت به پایان رسید و نفرات گرفتار صحیح و سالم به شهرستان منتقل شدند.

کویر انارک در ۷۵ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.

برچسب‌ها خور و بیابانک نایین اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک نایین اصفهان خور و بیابانک نایین اصفهان خور و بیابانک فرونشست زمین کویر انارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین و ترکیدگی لوله در خیابان شهیدان کاظمی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از نشست زمین و ترکیدگی لوله در خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه نشست زمین و ترکیدگی لوله آب ساعت ۰۲:۰۵ امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در خیابان شهیدان کاظمی رخ داده بود، افزود: اکیپ ایستگاه شماره دو آتش نشانی با تجهیزات و پمپ‌های مکنده به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد نشست زمین به عمق چهار متر و با طول و عرض زیاد نامتقارن رخ داده است و پس از حضور عوامل حوادث اداره آب و قطع آب اقدام به ترمیم لوله شکسته خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: عوامل آتش نشانی پس از ایمن‌سازی محل و با حضور پلیس راهور برای اعمال مسدودی مسیر محل حادثه را ترک خواهند کرد و ترمیم و پر کردن حفره ایجاد شده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 751300

دیگر خبرها

  • تکرار نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی/عمق فرونشست ۴ متر است
  • نشست زمین و ترکیدگی لوله در خیابان شهیدان کاظمی
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • محوطه جهانی نقش‌رستم به‌دلیل فرونشست تعطیل شد | مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید: فرونشست نقش رستم بحرانی تر از تخت جمشید است
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد