Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شهریار حیدری عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس درباره اینکه تصمیم دولت مبنی بر این است که مذاکرات برجام را از همان نقطه‌ای که به پایان رسیده، از سر گیرد یا در قالب دیگری مذاکرات را شروع کند، گفت: «در ادامه مذاکرات گذشته دولت می‌خواهد ادامه دهد، اما با تاکید بر جلسات اخیر، چون ما دو مرحله مذاکرات برجام داشتیم یکی از سال ۲۰۱۵ تا دو سال پیش با یک وقفه یک ساله که ترامپ از برجام خارج شد و طرف‌های برجامی دیگر دو جلسه دیگر برگشتند در وین که این دو جلسه یک تفاوتی با جلسات گذشته داشت و آن هم نظر جمهوری اسلامی بود که تاکید داشت مذاکرات زیاد ادامه پیدا نکند مگر اینکه نتیجه بخش باشد و نتیجه آن را هم ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنای تیم مذاکره کننده ادامه همان مذاکرات، اما منتهی به نتیجه است و اصلا قرار نیست که این مذاکرات برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. در دو جلسه اخیر هم رویکرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات حاکمیت به ادامه مذاکرات مشروط به نتیجه است؛ بنابراین در استمرار همان مذاکرات است منتهی مذاکراتی که منتج به نتیجه شود.»

این نماینده مجلس اضافه کرد: «اگر قرار باشد مذاکرات بدون نتیجه باشد این مذاکرات چندان دوامی نمی‌آورد و به پایان می‌رسد. سیاست جمهوری اسلامی این است که مذاکرات آینده نتیجه بخش باشد.»

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت از سر گیری برجام از همان نقطه‌ای که قطع شده بود، تکلیف قانون اقدام راهبردی که مجلس مصوب کرده است چه می‌شود، گفت: «اقدام راهبردی و طرحی که مجلس تصویب کرد برای لغو تحریم بود یعنی بایستی اقداماتی که لازم بود، انجام دهیم مبنی بر اینکه تحریم‌ها لغو شود. چراکه اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند ما باید کار‌هایی که لازم است را در قالب فعالیت سازمان انرژی اتمی انجام دهیم، چون در گذشته برخی از این فعالیت‌ها را تعطیل کرده بودیم برای شفاف‌سازی و توافقاتی که با طرف‌های برجامی داشتیم. اگر قرار باشد که مذاکره نتیجه ندهد و تحریم باشد ما نمی‌توانیم در قالب برجام فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را متوقف کنیم. ضمن اینکه تمام این فعالیت‌هایی که در قالب طرح اقدام راهبردی انجام می‌شود، کاملا در چارچوب آژانس بین المللی است. به هر شکل اگر برجام نتیجه دهد، ما برمی‌گردیم به همان دو سه سال گذشته که با آژانس در قالب مذاکرات برجام توافق داشتیم و، اما اگر غیر از این باشد و نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، ما کماکان در قالب همان اقدام راهبردی فعالیت های‌مان را انجام می‌دهیم.»

حیدری درباره رفتار‌های روسیه در مذاکرات و مخالفت‌هایی که با برخی تصمیم‌های ایران داشته است، خاطر نشان کرد: «آنچه روسیه در برجام نشان داده است، رفتاری بوده است که ضمن همراهی با طرف‌های دیگر برجام، حق را هم به جمهوری اسلامی داده است و مواضع ایران در برجام مورد تایید روسیه بوده؛ ولی انتظاری که از روسیه داشتیم به عنوان یک قدرت متفاوت از طرف‌های دیگر، این بوده است که در لغو تحریم‌های علیه ایران نقش کلیدی و محوری داشته باشد، اما متاسفانه این نقش را ایفا نکرد و از این جهت نگاه به روسیه ممکن است منفی باشد.»

وی درباره انتظارات از طرف‌های برجام، مطرح کرد: «انتظار ما این است که به صورت جدی وارد بحث شوند و اگر می‌خواهند نتیجه گیرند، برای آن تلاش کنند. ما دو بحث الان داریم یکی به نتیجه رساندن که اولویت اول است و دوم هم ادامه پیدا نکردن مذاکرات به صورت طولانی و این راهبرد ما‌ست.»

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره به صورت شفاف عمل کرده و این مورد تایید آژانس بین الملل و بیشتر کشور‌ها هم بوده است، گفت: «جمهوری اسلامی چیز پنهانی ندارد که عامل به نتیجه نرسیدن باشد. ما انتظارمان این است که تصمیم طرفین به هر چه زود‌تر به سرانجام رسیدن مذاکرات بیانجامد و در غیر اینصورت من فکر می‌کنم جمهوری اسلامی دیگر تمایلی ندارد که مذاکرات طولانی شود. نظر ما این است که مذاکرات در نهایت به لغو تمام تحریم‌های ایران بدون قید و شرط و شفاف سازی برگشت ایران به برجام منجر شود.»

حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا از جزئیات برگزاری جشن تولد انریکه مورا در جریان سفرش به تهران اطلاعی دارد یا خیر، گفت: «من در جریان جزئیات نیستم و در کمیسیون هم صحبتی نشده است.»

 

پربیننده ترین احتمال حذف قرعه‌ کشی خودرو تصمیم نهایی درباره میزان افزایش دستمزدها اسفند اعلام می شود / احتمال رد طرح افزایش پلکانی حقوق کارمندان ۱۰میلیون نفر سهام عدالت می‌ گیرند نماینده گرگان: برای استخدام دخترم سفارش نکرده ام واکنش نماینده گرگان به لغو استخدام دخترش در وزارت نفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام شهریار حیدری مذاکرات برجام جمهوری اسلامی اقدام راهبردی ادامه پیدا فعالیت ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟