Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، همزمان با میلاد با سعاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق (ع)، اولین جشنواره گردشگری روستای اله‌آباد با حضور مدیران ارشد استانی و شهرستانی، فعالین گردشگری کودک، روستایی و گردشگری هوشمند استان یزد در شهرستان زارچ برگزار شد.

رحیمه گنجی‌زاده، مسئول برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را تقویت زیرساخت‌های گردشگری روستایی در استان دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره گردشگری نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های موجود در روستاهای مختلف ایفا می‌کند و این مهم باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان حوزه گردشگری استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستای «اله آباد» زارچ با قدمتی نزدیک به دو هزار سال یکی از قدیمی‎‎ترین روستاهای استان است، این روستا که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است، ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگرهای داخلی و خارجی دارد.

وی با بیان این‌که تقویت زیرساخت‌های توسعه روستایی در گرو رویکرد و تفکر اجرایی دهیاریها و شوراهای اسلامی روستاهاست، افزود: خوشبختانه دهیاری و شورای اسلامی روستای اله آباد زارچ به خوبی توانسته‌اند شرایط لازم برای توسعه گردشگری این روستاهای تاریخی را ایجاد کنند.

مسئول برگزاری اولین جشنواره گردشگری روستای اله آباد زارچ در ادامه تقویت مهاجرت معکوس به روستاها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: روستای اله آباد از سالیان گذشته تاکنون دارای دو بخش زرتشتی‌نشین و مسلمان نشین است که با مساحتی حدود ۳۰ کیلومتر مربع در ۱۰ کیلومتری شهرستان و در مسیر اصلی جاده یزد – اردکان قراردارد.

گنجی‌زاده با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی این روستا از قدیم تاکنون، تصریح کرد: این روستا در مسیر زارچ، اشکذر، فیروزآباد، مجومرد، علی آباد، جعفرآباد، حسین آباد، عصرآباد و رحمت آباد بوده و از زمانی‌که با حیوانات عبور می‌کردند تاکنون که خودرو جایگزین شده، محل گذر بوده است.

از این لحاظ این روستا موقعیت خیلی خوبی داشته از طرفی اله‌آباد تاریخچه‌ای صدساله و پرفراز و نشیب را تجربه کرده است. روستایی که در طول تاریخ چندین بار به علت خشک‌سالی و خشک شدن قنوات، خالی از سکنه شده و دوباره با تلاش بی‌وقفه به موقعیت اصلی خود برگشته است اما امروزه راهکار احیای آن را در مسیر دیگری دیده‌اند که می‌تواند اقتصاد روستا را دوباره پویا کند.

مسئول جشنواره گردشگری روستای اله آباد زارچ خاطرنشان کرد: رونق گردشگری در این منطقه لازمه احیای روستای اله‌آباد است و می‌تواند مهاجرت معکوس را برای روستاها به دنبال داشته باشد و دوباره این روستا که از جاذبه‌ی زندگی مسالمت‌آمیز ادیان برخوردار است را احیا کند.

برگزاری جشنواره‌ها فرصتی را فراهم کرده تا بتوانیم دوباره این روستا و ظرفیت‌های آن را به مردم معرفی کنیم و اهتمام لازم برای احیای آن به کار رگفته شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا گردشگری یزد احیا استان یزد خبرگزاری فارس میراث فرهنگی کمیته گردشگری روستایی زارچ جشنواره گردشگری روستای اله آباد گردشگری روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است

میرزا حسن زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیا معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری گردیده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‌های وحدت و وفاق باشند.

زارع با بیان اینکه بی شک یکی از مهم‌ترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده‌اند.

زارع اظهار امیدواری کرد با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استات شاهد رشد و تعالی روز افزون استان یزد باشیم.

کد خبر 6091066

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار