Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای باندی که داوطلبان شرکت در دانشگاه را فریب داده و پول میلیاردی به جیب زده‌بودند، بازداشت شدند.

به گزارش رکنا، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: هشتم شهریور‌ماه امسال مردی میانسال وارد پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران شد و گزارش یک کلاهبرداری را اعلام کرد. او گفت: اول امسال با مردی آشنا شدم که گفت نفوذ زیادی در سازمان سنجش و دانشگاه‌ها دارد و می‌تواند از نفوذش استفاده کند تا پسرم در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن مرد مدرس کلاس‌های کنکور بود و اسمش سهراب بود. من به خاطر جایگاهی که داشت به حرفش اعتماد کردم. مطابق توافقی که با هم کردیم و قراردادی که نوشتیم 540‌میلیون‌تومان به حسابش واریز کردم. قرار شد بعد از این که اسم پسرم در سایت دانشگاه علوم پزشکی به عنوان پذیرفته شده اعلام شد 200‌میلیون‌تومان دیگر هم به او بدهم. البته 200‌میلیون تومان را در یک فقره چک مشروط به او دادم.

شاکی ادامه داد: بعد از مدتی سهراب تماس گرفت و آدرس سایت دانشگاه را به من داد و خواست به آن سایت مراجعه کنم و اسم پسرم را به عنوان قبول شده ببینم. من هم وارد آدرس مورد نظر شدم و دیدم که حرفش درست است، بنابراین 200‌میلیون‌تومان را به او دادم و همراه پسرم برای ثبت نام به دانشگاه رفتم. آنجا بود که متوجه شدیم سایت مورد نظر جعلی بوده و او توانسته به این شیوه از من کلاهبرداری کند.

بعد از مطرح شدن شکایت تحقیقات پلیس در این باره ادامه پیدا کرد و مشخص شد که 16‌شکایت مشابه به پلیس گزارش شده‌است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد که کلاهبرداری‌ها از سوی اعضای یک باند سه نفره رقم خورده است. متهمان سه مرد تحصیل کرده‌بودند. یکی از آنها دارای دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه‌ای سایت بود که هر سه نفر شناسایی و بازداشت شدند.

سردسته باند که مدرس کلاس‌های کنکور بود، گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتم به این شیوه از متقاضیان شرکت در دانشگاه‌ها کلاهبرداری کنم. ابتدا کسانی را که در کلاس‌ها شرکت می‌کردند و پدرانشان وضع مالی خیلی خوبی داشتند شناسایی می‌کردم. بعد هم با کمک دو همدستم آنها را با وعده قبولی تضمینی در دانشگاه فریب می‌دادیم و پول آنها را به جیب می‌زدیم.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای باند در پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری تحصیل جرائم اخبار حوادث پول فریب اعتماد بازداشت میلیاردی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت دنیا جهانبخت بازار آزاد فال سارا و نیکا در استخر سارا و نیکا در پایتخت سارا و نیکا سارا و نیکا فرقانی تتلو اینستاگرام پلیس آگاهی تهران میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  

در تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر آتلانتای ایالت جورجیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

به گزارش‌ مشرق، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد