Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از گیاهانی که خواص فراوانی برای تقویت سلامت بدن دارد، دمنوش گل داوودی است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه «Dr. axe» نوشت: شاید زمانی که نام گل داوودی برده شود، شما به یاد باغ‌های پاییزی بیفتید؛ اما آیا می‌دانستید صد‌ها سال است که «دمنوش گل داوودی» در آسیا مصرف می‌شود؟

اگر شما نیز از افرادی هستید که از نوشیدن «دمنوش قاصدک» به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن لذت می‌برید، شاید تمایل داشته باشید تا دمنوش گل داوودی را نیز امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دمنوش معطر و دلپذیر از گیاه گل داوودی تهیه می‌شود و در طب چینی برای درمان انواع بیماری‌ها از میگرن و فشار خون گرفته تا التهاب گلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ثابت شده است که این گیاه دارای ترکیبات گیاهی- شیمیایی است که می‌تواند به شکلی بالقوه، سلامت شما را تقویت کند.

امروزه از گل داوودی برای موارد درمانی استفاده می‌شود که با التهاب مقابله می‌کند و سبب آرامش می‌شود طعم آن کمی شیرین و گلی است که شبیه چای بابونه است.

انواع مختلفی از گل داووی وجود دارد، اما گل داودی زرد محبوب‌ترین برای تهیه دمنوش است انواع دیگر آن شامل گل داودی قرمز، گل داودی بنفش و گل داودی سفید است.

همچنین ثابت شده که دمنوش تهیه شده از گل‌های داوودی دارای آنتی اکسیدان‌های قوی با اثرات قوی در مهار رادیکال‌های آزاد است. پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که این گیاه حاوی انواع مختلف فلاونوئید‌ها، اسید‌های فنولیک و لیگنان‌ها هستند.

فواید دمنوش گل داوودی برای سلامتی بدن

اگرچه شواهد علمی اندکی در مورد فواید گل داودی وجود دارد، اما محققان دریافته اند که این گیاه دارای خواص تقویت بخش سلامت در مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفته است. مزایای برگ‌های گل داودی از گزارش در طب چینی مشخص است، چرا که قرن‌ها است که از این گیاه در طب چینی استفاده می‌شود.
خاصیت آنتی اکسیدانی

دمنوش گل داوودی حاوی مقدار زیادی «آنتوسیانین» است که به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی شناخته می‌شوند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله علی «Food Research International» منتشر شد نشان داد که گل داوودی دارای مکانیسم‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

تقویت سلامت قلب

همچنین با وجود آنکه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما طبق پژوهشی که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که گل داودی موریفولیوم دارای اثرات محافظتی قلبی بر روی رگ‌های خونی محدود و اکسیژن رسانی به مغز است.

باعث آرامش می‌شود

در طب چینی این گیاه به خاصیت آرام بخشی خود شناخته شده است. بر اساس پژوهشی که روی موش‌ها انجام شده مشخص شد که عصاره گل داودی دارای اثرات ضد اضطراب است و آرامش را تسهیل می‌کند.


پشتیبانی از سلامت استخوان‌ها

زمانی که محققان در خصوص تأثیرات عصاره گل داوودی بر روی سلول‌های استئوکلاستیک و استئوبلاستی، که مسئول تجزیه و بازسازی استخوان‌ها هستند، دریافتند این ماده گیاهی دارای اثرات مفیدی است.

در این پژوهش مشخص شد گل داوودی قادر است جلوی سلول‌های تجزیه کننده استخوان را گرفته و سلول‌های بازسازی کننده استخوان را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت خواص خوراکی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خواص خوراکی ها دمنوش گل داوودی آنتی اکسیدانی طب چینی گل داودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوودی: هر بازی حکم فینال را دارد

ایسنا/اصفهان بازیکن تیم بسکتبال ذوب‌آهن پس از دیدار دوم نیمه‌نهایی گفت: هر بازی حکم فینال را دارد و ما ۵ فینال داریم. فعلا با حساب ۱ بر ۱ مساوی و تنها تمرکزمان به بازی بعدی در تهران است.

آرن داوودی پس از پیروزی سخت برابر طبیعت در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی، اظهار کرد: در مرحله نیمه نهایی همه بازی‌ها حکم فینال را دارد و مرحله حساس و سختی است. در بازی قبل نتوانستیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم و خیلی بد بودیم. طبیعت تیم بسیار خوب با بازیکن خارجی بینظیر است که پیروزی برابر آن‌ها کار سختی است.

وی افزود: در فاصله کمی که داشتیم ریکاوری کردیم و اشتباهات بازی اول را تا حدودی برطرف کنیم. 

بازیکن باتجربه گاندوها تاکید کرد: هر بازی حکم فینال را دارد و ما ۵ فینال داریم. فعلا با حساب ۱ بر ۱ مساوی و تنها تمرکزمان به بازی بعدی در تهران است.

داوودی یادآور شد: طبیعت تیم بزرگ و سرسختی است. اگر خوب نبود به این جایگاه نمی‌رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • داوودی: هر بازی حکم فینال را دارد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تمدید قرار داد امیرحسین داودی با تبم گیتی پسند
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید