Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@11:03:52 GMT

«روند تقریب مذاهب اسلامی در ایران» نقد و بررسی شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۲۸۷۹

«روند تقریب مذاهب اسلامی در ایران» نقد و بررسی شد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شفقنا، در این نشست که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، دکتر مصطفی ذوالفقار طلب استاد دانشگاه تهران، مولوی عبدالغنی موحد استاد حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، ایوب شافعی پور نویسنده و استاد فقه شافعی در دانشگاه هرمزگان، دکتر ناصرقلی سارلی استاد دانشگاه و اهل سنت ترکمن صحرا، جمال اسماعیلی مسئول هیئت اجرایی جماعت دعوت و اصلاح و دکتر مجتبی قادری فعال اهل سنت خراسان سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه که در دو قسمت برگزار شد، در ابتدا مدعوین به معرفی استان خود و شهری که تراکم جمعیت اهل تسنن در آن بیشتر بود، پرداختند که البته غالب این شهر­های معرفی شده، از مناطق مهم سنی نشین کشور بود. آنان همچنین از معضلات، دغدغه ها، ویژگی ها و برنامه های این مناطق گفتند.

دکتر قادری از سخنرانان این جلسه بیان کرد: قطعا این اتفاق {اتحاد بین مذاهب} باید بیفتد و همه ما باید در مورد چگونگی این اتفاق از خودمان سوال بکنیم. یک جوانی که در یکی از همین مناطق تلفیقی، چه سنی و چه شیعه باشد چه اقدامی باید انجام دهد؟

یا وقتی یک جوان سنی یا شیعه در این مناطق ظواهری بر خلاف اصول اولیه را ملاحظه می­کند این برایش یک ذهنیتی ایجاد می­شود که این ذهینت قوی و قوی تر شده و در سن جوانی برخوردی با اجتماعات کند به انجام عملی، تحریک می­ شود.

در بخش دوم این نشست مدعوین، به بررسی آسیب شناسانه مسئله وحدت و پیگیری آن در دوران بعد از انقلاب پرداختند، در این راستا هر کدام به تجربیات و مشاهدات شخصی و همچنین اشکالات نظری در محورهای عملی برخورد فعلی حاکمیت با امر تقریب اشاره کردند؛ دکتر ناصرقلی سارلی به بیان خاطره­ای از تجربه شخصی­شان در مورد ابعاد بین المللی مسئله تقریب و لزوم تدبیر راهبرد بین المللی در این عرصه پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد