Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر نگار خبرگزاری فارس:عصر روز یکشنبه ۶/۲ کیلومتر از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی غرب تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ محسن منصوری، استاندار تهران و حق ورودی، نماینده مجلس به بهره‌برداری رسید.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از برگزاری آیین بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) گفت: طبق طرح جامع مدیریت سیلاب تهران باید حدود ۷۰۰ کیلومتر کانال‌های سیلابی در تهران حفاری و به بهره‌برداری برسد طی سال‌های گذشته حدود ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده است و ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی در دست احداث و تکمیل پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی با اشاره به اقدامات شهرداری توضیح داد: اقدامات شهرداری برای مدیریت سیلاب‌ها و مجموعه پروژه‌های روان آب‌ها در تهران ۵۳۰ کیلومتر است این در حالی است که قیمت ایجاد مجموعه روان آب‌ها بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. به‌علاوه اینکه هزینه‌ای نیز برای نگهداشت این مجموعه پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود که بسیار اهمیت دارد.

شهردار تهران به عمده مشکلات سیلابی در غرب تهران و منطقه ۲۱ و ۲۲ اشاره کرد و گفت: مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یک موضوع بخشی نیست و باید غرب رود کن (بزرگ‌ترین رود شهر تهران) تا رودخانه کرج، شهر قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع‌آوری سیلاب به‌صورت یکپارچه دیده شود و این هم‌افزایی دیگر اداره‌ها را می‌طلبد.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش فوقانی این طرح که حدود ۷۰ کیلومتر و در سه بخش طراحی‌شده است، حدود ۶.۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر است و تا عید حدود ۶.۸ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد. با سرعت بخشی در اجرای عملیات بخش باقی‌مانده طرح در دست احداث، شهر تهران، قدس و شهریار از خطر سیلاب مصون خواهد ماند.

شهردار تهران در ادامه گفت: هدف در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب به منطقه ۲۱، ۲۲ و شهریار و شهر قدس را تهدید می‌کند. در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.

زاکانی تأکید کرد: طبق برآورد سند توسعه پنج‌ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر قرار بوده که طی ۲۰ سال توسعه پیدا کند، اما با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد تصمیم بر این شد که این مدت ۲۰ ساله نصف شود و با کار جهادی و با همکاری «آقامیری»، عضو شورای شهر تهران این طرح در مدت ۱۰ سال به نتیجه برسد. توسعه موجود آب‌های سطحی غرب تهران و ترمیم کانال‌ها و تونل‌های سایر نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

«محسن منصوری» استاندار تهران نیز در مراسم بهره‌برداری از پروژه سیلابی در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توان ماهیت شهر تهران را از شهرستان‌های اطراف جدا کرد و حل معضلات پایتخت، بالطبع مشکلات شهرستان‌های استان را نیز حل می‌کند.

استاندار تهران ادامه داد: مسائل تهران و حتی استان‌های هم‌جوار یکپارچه و درهم‌تنیده است و نمی‌توان این مسائل را از هم تفکیک کرد. موضوعاتی همچون راه، حمل‌ونقل، آب و سیلاب ازجمله این مسائل هستند که در حاشیه تهران به هم گره می‌خورند.

وی بابیان این‌که اجرای پروژه در شهر قدس انجام می‌شود، گفت: شهرداری تهران در تملک و تعارضات شهرداری با مشکلاتی روبرو بودند، مجموعه استانداری و شهرستان‌های اطراف با شهرداری تهران کاملاً همراه و هماهنگ هستند و آنچه مربوط به حوزه مدیریتی تهران و شهرستان‌های اطراف آن وجود داشته باشد را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در این خصوص جلسات تخصصی برگزار می‌شود تا سرعت کارها و فعالیت‌ها افزایش یابد و در اسرع وقت پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران سیلاب مدیریت شهردار تهران استاندار تهران منصوری شهر قدس تونل کانال سیلابی شهردار تهران بهره برداری آب های سطحی غرب تهران شهر تهران جمع آوری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران