Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@04:44:14 GMT

دولت در مسیر حل مشکلات اقتصادی گام برمی‌دارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۳۸۳۵

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت سیزدهم با اجتناب از بحران آفرینی و پیگیری مشی خردورزانه، در مسیر حل چالش‌های بنیادی عرصه اقتصاد و فرهنگ گام بر می‌دارد.

به گزارش بازارنیوز: علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نقش دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت یافتن راه حل‌های اساسی کشور تغییر جهت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی دانشگاه‌ها را به مثابه اتاق فکر دستگاه‌های حاکمیتی دانست و افزود: یافتن راه حل‌های اساسی مشکلات کشور مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها است.

نماینده بابل در مجلس با اشاره به تنگنا‌های فعلی کشور در حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد، عنوان کرد: تحول آفرینی در حوزه عمل دستگاه‌های دولتی نیازمند مشارکت فعال دانشگاه‌ها است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم ایجاد فاصله بین دانشگاه هاو دستگاه‌های اجرایی را خسارت بار دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات پیش روی خود را به‌عنوان پروژه‌های علمی به تیم‌های عملیاتی دانشگاه‌ها تحویل دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: رفتار علمی دستگاه‌ها با پدیده‌های نوظهور و بحران‌های پیش رو که با سرعت در حال شکل گیری است، باید متناسب با توان علمی کشور هم راستا شود.

کریمی فیروزجایی با تاکید بر خسارت‌های ناشی از بی توجهی به مشکلات زیربنایی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد، افزود: ظرفیت سازی برای گام نهادن مشترک دولت و دانشگاه‌ها به‌ویژه نخبگان در رفع چالش‌های اقتصادی ماموریت خطیر جامعه علمی کشور محسوب می‌شود.

وی قابلیت‌های فعال علمی کشور در عرصه‌های گوناگون را بسیار بیشتر از مشکلات کنونی دانست و ادامه داد: ورود سریع‌تر نخبگان علمی به کاهش پدیده‌های نوین چالشی در بخش‌های گوناگون ضرورت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به نقش مهم مجلس در این ارتباط، اظهار داشت: مجلس افق نگاه خود در حل چالش‌های عمده کشور را متناسب با ظرفیت نخبگانی و استادان بسیجی کشور که شاهراه آن مرکز پژوهش‌های مجلس است، تنظیم کرد.

نماینده بابل در مجلس، گفت: اساساً حل چالش‌های اساسی کشور بدون توجه به رویکرد‌های نوین علمی و دانش بنیانی امکان پذیر نیست.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس دانشگاه‌ها را بسترساز حرکت جهادی و جهشی بسوی قله‌های آرمانی دانست و افزود: اعتلای فرهنگ ما می‌توانیم و قوی شدن در برابر تکانه‌های تحریمی و تلاش‌های استکباری در گرو عزم جهادی و حرکت خردمندانه و عاری از انفعال و بی‌عملی است.

کریمی فیروزجایی گفت: دولت سیزدهم با اجتناب از بحران آفرینی و پیگیری مشی خردورزانه، در مسیر حل چالش‌های بنیادی عرصه اقتصاد و فرهنگ گام بر می‌دارد.

/تسنیم

برچسب ها: دولت سیزدهم ، اقتصادی ، دانشگاه ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PT1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دولت سیزدهم اقتصادی دانشگاه ها عضو هیئت رئیسه مجلس حل چالش دانشگاه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند