Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اصلاح ساختار بودجه را یکی از منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: برای رفع کسری بودجه و شفافیت در سند دخل و خرج کشور، این اصلاحات ضروری است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحیم زارع با اشاره به اینکه بر اساس قانون، دولت باید تا 15 آذرماه لایحه بودجه سال 1401 را تقدیم مجلس کند افزود: اصلاح ساختار بودجه یکی از مواردی است که باید در مجلس برای آن وقت گذاشت و قبل از دریافت لایحه بودجه سال آینده، برای بررسی آن اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گام نخست، دولت باید بودجه شفاف شرکت‌های دولتی را به مجلس بدهد، چرا که بسیار کلان است. بودجه شرکت‌های دولتی باید شفاف، دقیق و قابل نظارت باشد.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به اینکه احکام اصلاح ساختار بودجه سال گذشته تصویب شد افزود: در زمان فصل بررسی بودجه، زمانی برای اصلاح ساختار آن نداریم و دولت در تدوین بودجه باید موارد لازم را لحاظ کند.

زارع تصریح کرد: همکاری بسیار خوبی بین سازمان برنامه بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بودجه 1401 وجود دارد، ستادی برای این موضوع تشکیل شده است و کار‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست خبری این رویداد یکشنبه (شانزدهم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳) با حضور یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این نمایشگاه و علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این نشست یاسر احمدوند با بیان اینکه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران است که حول محور و موضوع ارزشمند دانش و آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد و با اهتمام دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی در سطح ملی و شهر تهران برگزار می‌شود که شایسته است از همه آنها تشکر کنم. همین طور با حضور انگیزه‌مند و مشتاقانه ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد، امیدواریم نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی و ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتاب خوانی در کشور شکل بگیرد. نمایشگاه بعد از گذشت سی و پنج دوره به استقلال قوامی رسیده و جایگاه ویژه‌ای را در تقویم خانواده‌های ایرانی به خودش اختصاص داده است. در همین‌جا از خانواده‌های ایرانی دعوت می‌کنم با حضور در نمایشگاه و بهره‌مندی از آثار ناشران ایرانی در برنامه‌های متعدد فرهنگی طراحی شده در بخش‌های مختلف نمایشگاه نیز شرکت کنند.

وی افزود: امیدوارم میزبان شایسته و خدمتگزار لایقی برای فعالیت‌های فرهنگی مردم و ناشران کشورمان باشیم. تلاش کردیم بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب ارتقا پیدا کند و ضعف‌ها و کاستی‌هایش جبران شوند. امسال در حوزه میزبانی از مردم و افزایش سطح رضایت‌مندی از امکانات رفاهی در محیط نمایشگاه‌ها سعی کردیم پیش از شروع، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم را آغاز کنیم به همین منظور نقشه غرفه‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت در دسترس رسانه‌ها خواهد بود که به اطلاع مردم عزیز رسانده شود. این اتفاقی مبارک است که برای نخستین بار پیش از شروع نمایشگاه کتاب مردم و رسانه‌ها از جزئیات نقشه و جانمایی غرفه‌ها در بخش‌های مختلف مطلع شوند. امسال تلاش کردیم واگذاری غرفه‌ها به ناشرانی که کار ساخت و ساز در محیط دارند زودتر انجام شود و اگر بازدیدی از محل داشته باشید مشاهده خواهید کرد که کار برخی از غرفه‌ها یا به اتمام رسیده یا برخی همچنان مشغول کار هستند. از امروز همه ناشران طبق اطلاع رسانی که صورت گرفته مراجعه کرده و غرفه‌هایشان را دریافت می‌کنند. از بعدازظهر امروز اقلامی را که باید در غرفه‌ها قرار بگیرد، به نمایشگاه منتقل خواهیم کرد.

احمدوند ادامه داد: امسال برنامه‌های فرهنگی متعددی پیش‌بینی شده که اطلاع رسانی خواهند شد. اما شایسته است درباره دو محور اصلی اشاره‌هایی داشته باشم. یک موضوع برنامه‌های ویژه برای غزه و فلسطین در زمان برپایی نمایشگاه است که هم کار حجمی و نمادسازی برای پاسداشت و یادبود مجاهدت‌های مردم غزه دیده شده و هم برنامه‌های مختلفی با حضور چهره‌های فرهنگی، دانشگاهیان، اصحاب فرهنگ و قلم در موضوع فلسطین برپا می‌شود. تقدیر از ناشران، نویسندگان و مترجمان آثار مرتبط با فلسطین نیز از دیگر برنامه‌هاست. همچنین به مناسبت همزمانی با ایام دهه کرامت ویژه برنامه‌هایی برای پاسداشت مقام و جایگاه دختران و زنان گرامی سرزمین ایران تدارک دیده‌ایم. مستحضرهستید که نمایشگاه کتاب تهران همزمان در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود. امسال هم این روند که در این دولت شروع شده استمرار یافته و تعداد قابل توجهی از ناشران در بخش مجازی هم علاوه بر بخش حضوری حاضر خواهند بود.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، گفت: همکاری خوبی با شرکت پست داریم و بر این اساس امیدواریم پاسخگویی مناسب به درخواست‌ها و سفارش‌های مردم از نقاط مختلف کشور در شرایط مطلوب‌تری صورت بگیرد. همین طور حضور کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب به صورت تکمیلی با رفع نواقصی که در گذشته وجود داشت امسال نیز صورت می‌گیرد. پیش بینی می‌کنیم حجم استقبال مردم از نمایشگاه امسال بیشتر از سال‌های گذشته باشد؛ بنابراین تقاضا داریم مردم زمان خود را برای حضور بهتر در روزهای مختلف نمایشگاه بخصوص در روزهای آغازین تقسیم بندی کنند تا در روزهای پایانی کمتر با تراکم جمعیت مواجه باشیم.

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های بخش بین الملل و حضور ناشران خارجی در این رویداد ادامه داد: ۶۰ ناشر خارجی در بخش بین الملل حضور دارند و ۵۰ هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند که این تعداد در سال گذشته ۴۵ هزار عنوان کتاب بود. امیدوارم از لحاظ حجم بار دریافتی امسال افزایش داشته باشیم. پیش بینی می‌کنیم که مرسولات و حجم کتاب‌های خارجی امسال به ۷۰ تن برسد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه «رویداد نشر ایران» در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت در بخش خارجی نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: این برنامه بر اساس نیاز معرفی نشر ایران به ناشران خارجی برنامه‌ریزی شده است و ۲۰ مهمان از کشورهای منطقه نیز در این برنامه حضور دارند و برنامه‌هایی از جمله بازدید از مراکز چاپ و فروش کتاب با حضور تعدادی از ناشران را خواهیم داشت.

همه ناشران در فضای مسقف جانمایی شده‌اند

در ادامه علی رمضانی قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن بیان اینکه پس از پایان یافتن نمایشگاه سی و چهارم با ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، نقاط قوت آن دوره نمایشگاه در قالب دستورالعمل‌هایی در کمیته‌های پانزده‌گانه نمایشگاه سی و پنجم ارائه شد، گفت: آنچه در دو دوره گذشته و این دوره تجربه می‌شود نمایشگاهی به وسعت مرزهای ایران است که تلاش می‌شود در سراسر کشور امکان استفاده از این رخداد فراهم شود.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال همه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند، بیان کرد: امسال همه ناشران در مکان‌های مناسبی قرار گرفته‌اند و هیچ سازه از پیش ساخته شده‌ای در نمایشگاه کتاب سی و پنجم نداریم همچنین امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد در بخش‌ ناشران دانشگاهی، آموزشی و کودک نیز افزایش فضا داشته‌ایم.

سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به مشارکت ۷۰ دستگاه‌ مختلف در برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب، گفت: امسال دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری تهران، شرکت ملی پست، مجموعه مصلی امام خمینی(ه)، بانک ملی ایران، سازمان اورژانس و آتش نشانی و سایر دستگاه‌ها در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند که جا دارد در اینجا از زحمات این ارگان‌ها تشکر کنم.

رمضانی از افزایش اعتبار بن‌های خرید کتاب و میزان یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه در این دوره نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: سال گذشته بن خرید۶۰۰ هزارتومان بود و امسال دانشجویان و اساتید دانشگاه ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند. از این میزان ۴۰ درصد را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی و ۶۰ درصد را دانشجویان پرداخت می‌کنند. میزان یارانه تخصیص یافته برای اساتید دانشگاهی نیز ۸۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی پرداخت می‌شود. همچنین یارانه‌ اختصاص یافته در بخش مجازی قابل استفاده است تا مردم بدون دغدغه و طی کردن مسافت از آن بهره‌مند شوند.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های مرکز پاسخگویی نمایشگاه در بخش مجازی، گفت: مرکز پاسخگویی با حضور ۱۰۰ پاسخگو با شماره‌های ۹۱۰۰۹۸۹۸ درباره نمایشگاه اطلاع رسانی‌های لازم را انجام خواهند داد. تعداد ۲۷۵ خبرنگار، کارت ثابت و تعدادی نیز کارت روزانه دریافت می‌کنند. ۸۴ نفر از شهروند خبرنگارانی که در فرآیند نمایشگاه ثبت نام کردند نیز به کار گرفته می‌شوند تا رویدادهای نمایشگاه کتاب را اطلاع رسانی کنند. ۳۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های خارجی با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نمایشگاه مستقر می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی بله و نشان نیز در جست‌وجوی ناشران و پیدا کردن کتاب‌ها به کمک نمایشگاه آمده‌اند. تلاش می‌شود با کمک سازمان زیباسازی تبلیغات محیطی در کل کشور پراکنده شود تا با اطلاع رسانی وسیع مردم را از اخبار موجود در نمایشگاه کتاب آگاه سازیم.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه خدماتی همچون مشاوره‌ کتاب در بخش‌های مختلف شبستان و بخش کودک مستقر می‌شوند و مخاطبان را برای خرید کتاب راهنمایی می‌کنند، افزود: پیش بینی کرده‌ایم از آنجا که روز بزرگداشت فردوسی را در تقویم کاری خود داریم کمیته فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه برنامه‌های مناسب و درخوری را درباره این روز برگزار کند.

رمضانی به تعداد ناشران شرکت کننده در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: تا به امروز حضور دو هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قطعی شده است و ۲۵۰ ناشر نیز در مراحل قطعی شدن حضور هستند.

در ادامه این نشست خبری، یاسر احمدوند رئیس و علی رمضانی قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

یاسر احمدوند در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران درباره بودجه و درآمدهای نمایشگاه کتاب، بیان کرد: نمایشگاه کتاب، ردیف بودجه‌ مستقل و اختصاصی در مجلس شورای اسلامی ندارد. ۸۰ درصد هزینه‌های سال گذشته نمایشگاه، متکی بر درآمدها، حمایت‌های مالی و تبلیغات بود و تنها ۲۰ درصد برعهده دولت بود. در دوره‌های گذشته نیز دولت ۶۰ درصد هزینه نمایشگاه کتاب تهران را پرداخت می‌کرد. بعد از استقرار دولت سیزدهم سعی کردیم هزینه برگزاری نمایشگاه را از محل بودجه‌های حمایت از نشر تأمین کنیم. تلاش می‌کنیم حجم کمک دولت و حمایت نشر در هزینه‌های نمایشگاه کاهش یابد. به جرات می‌توانم بگویم اگر نمایشگاه کتاب با روند سابق پیش می‌رفت به طور قطع در معرض تعطیلی قرار می‌گرفت. تلاش داریم یارانه اختصاص یافته دولت به نمایشگاه کتاب را صرف یارانه کتاب کنیم و امیدواریم نمایشگاه کتاب بتواند همه هزینه‌های خود را تامین کند و آنچه را که دولت کمک می‌کند، صرف خرید کتاب شود نه هزینه‌های جاری.

احمدوند درباره شفافیت سازی هزینه‌ها و درآمدهای نمایشگاه کتاب نیز اشاره کرد: ناظران قانونی در مورد هزینه‌های نمایشگاه کتاب وجود دارند. علاوه بر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مجموعه نظارتی داخل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و موسسه حسابرسی که به صورت سالانه عملکرد مالی ما را ارزیابی می‌کند، بر هزینه‌های ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت دارند. عملکرد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری نمایشگاه، توسط حسابرس رسمی، مطلوب ارزیابی شده است بنابراین عملکرد ما دراین چند دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، شفاف، نظارت‌پذیر، نظارت شده و قابل دفاع است. بر این مبنا اتکای هزینه‌های نمایشگاه به هزینه‌های دولتی کاهش پیدا کرده است و به صورت جزئی و کلی جزئیات برگزاری نمایشگاه در اختیار نهادهای مرتبط قرار داده شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب‌های ناشران دیگر می‌پردازند، بیان کرد: معمولا ناشران پخته‌خوار از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و کتاب‌هایی که این ناشران منتشر می‌کنند معمولا اشکال قانونی ندارند، بلکه از خلاهای قانونی استفاده کرده تا برخی آثار را منتشر کنند و در قیمت گذاری نیز رعایت انصاف نمی‌شود و این ناشران سعی می‌کنند کتاب‌ها را با تخفیفات بالا ارایه کنند. امسال تلاش کردیم اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور پیدا نکند. اگر چه این کار مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد. امید است رسانه‌ها و مردم کمک کنند تا آثار با کیفیتی در نمایشگاه کتاب عرضه شود. در هر صورت این تدبیر اندیشیده شده است که امکان چاپ آثار مشابه را به حداقل برسانیم. ناشرانی هم که به دلایل مختلف در نمایشگاه شرکت نمی‌کنند، اینگونه نیست که نتوانند در دوره بعد شرکت کنند بلکه امکان آن فراهم است، اما طبیعی است در ازدحام حضور کسانی که هر سال شرکت می‌کنند اولویت با کسانی است که حضور مستمر در نمایشگاه کتاب دارند.

احمدوند در پاسخ به سوال یکی دیگر از اصحاب رسانه که چه تعداد ناشر در سال گذشته از حضور در نمایشگاه کتاب سی و پنجم محروم شدند، گفت: طبق آیین‌نامه نمایشگاه اگر تخلفی صورت بگیرد، احکامی برای ناشران صادر می‌شود. سال گذشته تنها دو ناشر تخلف کردند و امسال نتوانستند در نمایشگاه حضور پیدا کنند. امیدواریم با همکاری ناشران امسال ناشر متخلفی نداشته باشیم تا مجبور شویم سال آینده این ناشران را محروم کنیم.

وی درباره دلایل تغییر مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و انتخاب یمن در پاسخ به یکی از خبرنگاران چنین توضیح داد: مستحضر هستید که پیش از این، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران، هند انتخاب و اعلام شده بود. دلیل این انتخاب نیز روابط گسترده فرهنگی و سابقه دیرینه تمدنی بین دو ملت ایران و هندوستان بود. گروهی از کشور هند فروردین ماه حاضر شدند و هماهنگی‌ها از نحوه استقرار آن‌ها و چینش غرفه هند با حضور نمایندگانی از این کشور انجام شد حضور کشور هند به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه قطعی بود. کشور هند پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و پاسخ تنبیهی ما، سفر اتباع هند به ایران و سرزمین‌های اشغالی را ممنوع اعلام کرد در نتیجه امکان حضور اتباع هندی در ایران فراهم نبود. تا این لحظه این ممنوعیت و محدودیت برداشته نشده است به همین دلیل به دلیل ظرفیت‌های بالای فرهنگی کشور یمن و داشتن انگیزه بالای مسئولان فرهنگی امسال یمن به عنوان مهمان ویژه جایگزین کشور هند در نمایشگاه کتاب شد.

وی با اشاره به اوضاع مردم مظلوم فلسطین و غزه که در صدر اخبار جهان قرار دارد نیز گفت: در خصوص مسئله فلسطین و غزه هم نماد سازی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) انجام و محیط مناسبی برای این کار آماده خواهد شد و با محوریت موضوع فلسطین برنامه‌های بسیار ویژه‌ای در نمایشگاه کتاب سی و پنجم تدارک دیده شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر افزایش اجاره بهای غرفه‌ها در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد: هزینه‌های دریافتی به عنوان اجاره بهای غرفه‌ها نسبت به هزینه‌های نمایشگاه اندک است. درآمد ناشی از اجاره غرفه‌ها، حتی هزینه یک پنجم برگزاری نمایشگاه کتاب را پوشش نمی‌دهد و اگر هزینه برگزاری از ناشران اخذ شود، اجاره غرفه‌ها باید ۵ تا ۱۰ برابر شود. این نکته نباید فراموش شود که دولت همواره تلاش می‌کند ناشران با کمترین هزینه در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشند.

احمدوند در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که نمایشگاه کتاب درباره همزمانی روز رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌ای دارد، گفت: طبق هماهنگی‌ها و همکاری‌های صورت گرفته با وزارت کشور امکان رأی دادن بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب با استقرار سه صندوق رای گیری در محیط‌های عمومی مصلی فضای خاصی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین درباره محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و انتخاب مصلی امام خمینی(ره) برای برگزاری این رویداد نیز افزود: مصلی امام خمینی (ره) نسبت به شهر نمایشگاهی آفتاب در میان مخاطبان و مسئولان، مطلوب‌تر است.

احمدوند درباره وضع قوانین مشخص جهت حفظ و برقراری حجاب و عفاف در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب یک رویداد فرهنگی است در زمینه حجاب نیز سال گذشته موفقیت خوبی را داشتیم و امسال نیز امیدواریم به همان شکل پیش برویم.

علی رمضانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی گفت: دو سالی هست که ناشران دیجیتال در سالن مجزایی حضور دارند و محل قرار گیری آن‌ها در رواق دوم شرقی بهتر شده است و دارای ورودی مجزا هستند و چینش متناسب و فضای بیشتری برای آن‌ها در نطر گرفته شده است؛ سکوها نیز می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حضور روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه توضیح داد: امسال شهر سمنان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب حضور دارد و روستاهای مختلف و عشایر دوستدار کتاب توسط همکارانمان در دبیرخانه این رویداد برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت به عمل آمده است و ویژه‌ برنامه‌های مفصلی نیز برای روستاهای دوستدار کتاب درنظر گرفته شده است مکان استقرار آنها نیز در ایوان ورودی و بلوار امام رضا(ع) و پشت ناشران خارجی قرار دارد.

رمضانی درباره اجرای طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس کشور در نمایشگاه کتاب سی و پنجم نیز اشاره کرد: امسال در طرح تجهیز کتابخانه مدارس، یارانه‌ای را برای هزار مدرسه پیش بینی کرده‌ایم.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان درباره نحوه دسترسی معلولان و افراد کم توان به بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب نیز گفت: امسال برای اولین ‌بار ماشین‌های اختصاصی در ورودی شهید بهشتی در نظر گرفته شده است که تا روی پشت بام مصلی امام خمینی و ورودی بخش‌های مختلف حرکت خواهند کرد و بازدیدکنندگان را به هر نقطه از نمایشگاه کتاب که مدنظر آنهاست می‌رسانند. این ماشین‌ها هم در ورودی مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی مستقر هستند. تعداد درهای ورودی به نمایشگاه هم بسیار بیشتر از قبل شده است، بنابراین مردم به نسبت سال‌های گذشته دسترسی راحت‌تری به نمایشگاه خواهند داشت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903219

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور