Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا قصد دارد تا یک ماه دیگر نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل بازگشایی کند، زیرا این اتحادیه قصد دارد تعاملات محدود خود را با حکومت طالبان افزایش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا حدود 12 هفته پس از ترک کابل به احتمال زیاد به این شهر باز می‌گردند، اتحادیه اروپا قصد دارد تا ماه دیگر نمایندگی دیپلماتیک خود را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان نیز گفته است که ما از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام اتحادیه اروپا به نفع و خیر دو طرف است، هم اروپا می‌تواند از این ناحیه نفع ببرد و هم افغان‌ها، چون راه برای تعامل دیپلماتیک و همکاری‌ها فراهم می‌شود و اعتماد بیشتر می‌شود.

برخی منابع نیز به فایننشال تایمز گفته‌اند که بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا قصد دارد به دیپلمات‌های کشورهای عضو هم امکان دهد در دفتر نمایندگی این اتحادیه در کابل مستقر شوند.

به نوشته این روزنامه، بازگشت برنامه ریزی شده نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در کابل در حالی صورت می‌گیرد که قدرت‌های جهانی تلاش می‌کنند درباره نحوه برخورد با رهبران جدید افغانستان راهی پیدا کنند.

اتحادیه اروپا: دولت اعلام شده توسط طالبان فراگیر نیستاتحادیه اروپا: تماس با دولت آینده افغانستان لازم و ضروری استاتحادیه اروپا: با طالبان در تماس هستیم اما آن‌ها را به‌رسمیت نمی‌شناسیم

اتحادیه اروپا گفته است که به دنبال یک رویکرد دقیق در برابر طالبان است و در حالی می‌خواهد با دولت طالبان در تعامل باشد که از به رسمیت شناختن آن خودداری می کند.

در حال حاضر اکثر کشورهای غربی نمایندگی های دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه، پایتخت قطر منتقل کرده‌اند و از این کشور به عنوان واسطه بین کشورهای غربی و طالبان استفاده می‌کنند.

نمایندگان طالبان نیز در چند مورد برای دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا به دوحه رفته‌اند و بیشتر دیدارها با مقامات سایر کشورها نیز در پایتحت قطر انجام شده است.

با این حال، سخنگوی طالبان به بی.بی.سی گفته است که حکومت طالبان امنیت نمایندگی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند، برای آنها هیچ مشکل امنیتی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار افغانستان اتحادیه اروپا اخبار افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست