Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا عطا زاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: بهترین زمان کشت پاییزه در اراضی کشاورزی این شهرستان ۱۵آبان الی ۱۵ آذر می باشد.

وی بیان کرد: امسال  در ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گچساران کشت پاییزه انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: در کشت پاییزه سال‌جاری در ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گندم آبی، گندم دیم ۱۱ هزار هکتار، کلزا آبی یک هزار هکتار، جو آبی ۲۰۰ هکتار، جو دیم یک هزار و ۵۰۰ هکتار، علوفه دیم ۲ هزار هکتار و یونجه ۳۰۰ هکتار کاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطا زاده با اشاره به اینکه کشت پاییزه آبی بیشتر در مناطق لیشتر و امام زاده جعفر می باشد، عنوان کرد: اجرای کشت های آبی منوط به رها سازی آب سد کوثر و پمپاژ امام زاده جعفر(پا کوه) است.

وی گفت: اقداماتی از قبیل بیمه کردن محصولات کشاورزی توسط بهره برداران، پیگیری رها سازی آب از سد کوثر و امام زاده جعفر، پرداخت تسهیلات کم بهره توسط بانک های عامل به کشاورزان و ضد عفونی و بوجاری بذر گندم جهت کشت سال جاری در دو شرکت تولید بذر انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: اراضی زیر کشت پاییزه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشت پاییزه کشاورزی کلزا گندم کشاورزی گچساران اراضی کشاورزی کشت پاییزه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین