Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@04:45:02 GMT

ترفند‌های پخت خورش قیمه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۵۷۴

ترفند‌های پخت خورش قیمه

فراروـ خورش قیمه گل سرسبد خورش‌های ایرانی و پای ثابت سفره‌های رنگین مجالس، مهمانی‌ها و مراسم مذهبی و هیئت‌هاست. این غذای سنتی که قدمت آن به زمان ساسانیان باز می‌گردد، طرفداران زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در برنامه غذایی کدبانوی خانه محسوب می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد و یا شنیده باشید که خورش قیمه فلان رستوران یا فلان هیئت طعم بی‌نظیری دارد که خوشمزه‌تر از آن خورش قیمه را جایی ندیده و تجربه نکرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، بهتر است بدانید که در تهیه این خورش محبوب یک سری نکات و ترفند‌های مهم وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید خورش قیمه جا افتاده با عطر و طعمی بهشتی را تجربه کنید. در این مطلب مهم‌ترین نکات و ترفند‌های پخت قیمه تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

نکات مهم و فوت و فن‌های پخت خورش قیمه ۱ ـ اولین و مهم‌ترین نکته برای تهیه خوش قیمه زمان کافی برای پخت و جا افتادن آن است. اگر قصد تهیه خورش قیمه دارید، حتما زودتر اقدام کنید و حداقل ۶ ساعت زمان را برای جا افتادن و لعابی شدن خورش قیمه در نظر بگیرید.   ۲ ـ همیشه سعی کنید لپه را جداگانه نیم‌پز و بعد به خورش اضافه کنید. به این ترتیب که ابتدا لپه را همراه با کمی آب توی یک قابلمه بریزید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید و کمی نیم‌پز شود. ۱۵ دقیقه بعد لپه را توی صافی بریزید و روی آن آب بگیرید تا کف و بوی لپه از بین برود. هنگام پخت خورش قیمه بعد از اینکه کمی گوشت را با پیاز تفت دادید، لپه نیم‌پز را به آن اضافه کنید و همراه با گوشت تفت بدهید. با این کار بوی بد لپه از بین می‌رود؛ همچنین لپه‌ها بعد از پخت و جا افتادن خورش له و وا رفته نخواهند شد.   ۳ ـ یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه قیمه خوشمزه چگونگی اضافه کردن رب به خورش است. هرگز رب را مستقیم توی خورش قیمه نریزید. در یک ماهی تابه کوچک رب را با کمی روغن سرخ کنید و سپس به خورش قیمه اضافه کنید. توجه داشته باشید اگر رب را بیش از حد سرخ کنید، می‌سوزد و تلخ می‌شود.   ۴ ـ یکی دیگر از مواردی که در خوشمزه و خاص شدن خورش قیمه تاثیر دارد، نوع گوشتی است که از آن استفاده می‌کنید. گوشت گوسفندی تازه بهترین گزینه برای پخت خورش قیمه است.   ۵ ـ در مرحله آخر پخت قیمه وقتی خورش جا افتاده و آماده شد، به اندازه یک قاشق غذاخوری گلاب، و یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر هل و نصف قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و پس از ۱۵ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. یکی از مهم‌ترین ترفند‌های پخت قیمه و طعم بی‌نظیر آن همین اضافه کردن شکر، گلاب و هل در مرحله آخر است.   ۶ ـ برای پخت خورش قیمه هرگز از پودر دارچین استفاده نکنید؛ زیرا رنگ خورش را تیره می‌کند. برای اینکه خورش قیمه شما طعم دارچین داشته باشد، هنگام تفت دادن گوشت و پیاز چند تکه چوب دارچین بزرگ توی قابلمه بیاندازید و در مرحله آخر پخت حتما چوب دارچین‌ها را از خورش خارج کنید.   ۷ ـ برای چاشنی قیمه به جای آب لیمو حتما از لیمو عمانی برای خوش طعم شدن خورش استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده لیمو عمانی‌ها را یک ساعت در آب گرم خیس کنید تا تلخی‌اش گرفته شود. هنگام اضافه کردن لیمو عمانی‌ها به خورش حتما با چاقو چند شیار کوچک روی لیمو‌ها ایجاد کنید.   ۸ ـ پیاز یکی از مهم‌ترین مواد در ترکیب خورش قیمه است. سعی کنید حتما از پیاز سفید که عطر و طعم بهتری دارد، برای تهیه خورش قیمه استفاده کنید. در استفاده از پیاز دست و دل باز باشید و هرگز برای پخت قیمه از پیاز داغ آماده استفاده نکنید. پیاز باید به صورت خام و تازه باشد و بعد از اینکه کمی نرم شد، گوشت را اضافه کنید تا با آب پیاز و روغن تفت داده شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه خورش قیمه قیمه مجلسی یکی از مهم ترین پخت خورش قیمه اضافه کنید پخت قیمه برای پخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.


وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان