Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - علی امام گفت: تغییر نوع نگاه به شیوه معماری ایستگاه‌های خطوط مترو پایتخت، فرآیندی است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گرفته و آثار این نگرش نوین در میزان رضایتمندی شهروندان از شکل و فرم ایستگاه‌ها هویدا شده است.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو)، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: در دید نخست به صنعت ساخت مترو تنها به عنوان یک سامانه انبوه‌بر پاک و سازگار با محیط زیست و جهت رفع دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان نگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اما این یک واقعیت است که حضور در این قبیل فضاهای شهری، از کیوسک ورودی گرفته تا راهروهای ارتباطی، سالن بلیت فروشی و سالن سوار و پیاده شدن مسافران، زمانی ولو اندک از اوقات مراجعان را به خود اختصاص داده و در این میان جلوه‌های بصری ایستگاه‌ها که در منظر و مرئای عمومی قرار دارد، تاثیری انکارناپذیر در روحیه و محفوظات ضمیر ناخودآگاه شهروندان بر جای خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: در سال‌های اخیر در کنار اعمال ملاحظات فنی و مهندسی در روند ساخت و ساز خطوط و ایستگاه‌ها، با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سعی بر آن داشته‌ایم تا ضمن بهبود وضعیت آثار هنری ایستگاه‌ها، معماری ابنیه نیز شکل چشم‌نوازتر و موجه‌تری پیدا کند.
امام در ادامه به انتخاب پروژه نازک‌کاری ایستگاه آهنگ از خط 7 مترو در چهارمین دوره رویداد "میزان معماری" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه در رویداد معتبر شناسایی ابنیه و فضاهای معماری و شهرسازی با ارزش معاصر ایران، از سوی هیات داوران موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهی‌نامه نشان کیفیت شد که همین امر انگیزه طراحان و پیمانکاران ساخت ایستگاه‌ها برای بهینه‌سازی فضاهای ایستگاهی در پروژه‌های پیش‌رو را مضاعف ساخته است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: پیش از این ایستگاه‌هایی از قبیل ایستگاه برج میلاد، امیرکبیر، مرزداران و شهرک آزمایش نیز به سبب نوع معماری فضاهای داخلی و نصب آثار حجمی، مورد توجه هنرمندان، معماران و مردم قرار گرفته بود و این رویه در ایستگاه‌هایی از قبیل بوستان گفتگو و 17 شهریور نیز اعمال شده است که امیدواریم طی سال‌های آینده، چنین رویکردی به بلوغ و تکامل رسیده و شهروندان حظ بصری بیشتری از حضور در فضاهای زیرزمینی شبکه خطوط مترو پایتخت ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران