Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی فرماندار پاوه با اشاره به اینکه با وجود پایان پیک پنجم کرونا هنوز پاوه از وضعیت قرمز خارج نشده، گفت : این موضوع چند دلیل اصلی دارد که حضور گردشگران از مهمترین آن‌ها است.

او گفت : متاسفانه با کمرنگ شدن محدودیت‌های تردد درون استانی، در روز‌های پایانی هر هفته، پاوه و خصوصا روستا‌های این شهرستان مملو از حضور گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار پاوه شرکت در مراسم ختم را عامل دیگری برای گسترش کرونا در پاوه دانست و افزود: متاسفانه طی چند وقت اخیر چند نفر از افراد موثر فرهنگی و شناخته شده در پاوه فوت کردند و مشارکت چند هزار نفری در مراسم ختم این افراد به شیوع بیماری دامن زد.

بالایی با اشاره به اینکه آمار بستری بالا در پاوه باعث قرمز ماندن این شهرستان شده، افزود: حس مسئولیت‌پذیری بالایی که در بیمارستان‌های پاوه وجود دارد باعث شده تا زمانی که فرد بهبودی کامل پیدا نکرده از بیمارستان مرخص نشود، در حالیکه در نقاط دیگر اینگونه نیست و مبتلایان بعد از بهبودی نسبی مرخص می‌شوند.

او ادامه داد: به علاوه گاهی بیمارانی از روانسر و یا مریوان و سروآباد نیز در بیمارستان پاوه بستری می‌شوند.

فرماندار پاوه گفت: عامل دیگری که باعث قرمز ماندن پاوه شده این است که شیوع پیک پنجم از شرق ایران شروع شد و غرب کرمانشاه از جمله پاوه از آخرین نقاطی بودند که درگیر شدند و طبیعی است که اکنون با تاخیر از پیک خارج شویم.

 بالایی گفت: هم اکنون ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پاوه بستری هستند.

او به آمار واکسیناسیون در شهرستان پاوه اشاره کرد و افزود: ۷۳ درصد جمعیت هدف این شهرستان دوز اول و ۴۸ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او از افراد خواست هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و افزود: شرکت نکردن در مراسم شادی و عزا خواسته اصلی ما از مردم پاوه است.

وضعیت شهرستان گیلانغرب از نظر ابتلا به ویروس کرونا شکننده است

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا شکننده است از این رو باید مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند.

حشمت رضایی افزود: مردم باید کمک کنند شهرستان دوباره به سمت قرمز شدن وضعیت سوق داده نشود، چون به دلیل کم توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کمرنگ شدن استفاده از ماسک و مهمتر از همه دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های ترحیم و بعضا عروسی وضعیت زرد شهرستان پس از یک هفته به وضعیت نارنجی بازگشته است.

او افزود: این شرایط بسیار شکننده بوده و در صورت تکمیل نکردن واکسیناسیون، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شرکت در تجمعات مجدد تعداد موارد ابتلا و بستری‌ها افزایش خواهد یافت و دوباره شرایط بحرانی کرونا باز خواهد گشت.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: از همه همشهریان می‌خواهم با زدن ماسک که بهترین و کم هزینه‌ترین گزینه پیشگیری از کروناست و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کمک کنند تا هرچه زودتر سلامتی به دیار همیشه زیبای گیلانغرب باز گردد.

رضایی با اشاره به اینکه مراکز واکسیناسیون شهرستان همچنان فعال و آماده ارائه خدمات به مردم هستند، ادامه داد: افراد باقی مانده هرچه سریعتر به این مراکز مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا هرچه زودتر اهداف پیش بینی شده محقق شود.

او گفت: از اول آبان به دستگاه‌های اداری ابلاغ شده کلیه کارمندان دولتی شاغل در دستگاه‌های اجرایی فقط در صورت تزریق حداقل یک دز واکسن، اجازه حضور در محل کار خود را دارند و برای افرادی که حاضر به واکسیناسیون نشوند، غیبت غیر موجه منظور شده و با عنوان تمرد با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: فعالیت کلیه اصناف و مشاغل خصوصی و عمومی، مشروط به تزریق حداقل یک دز واکسن بوده و پروانه و مجوز فعالیت افراد واکسن نزده صادر و تمدید نخواهد شد.

رضایی با بیان اینکه ادامه فعالیت رانندگان و افراد شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی و باری صرفا با تجویز واکسن امکان پذیر است، ادامه داد: بر همین اساس با افرادی هم که به هر شکل اقدام به واکسن هراسی کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری گفت: تاکنون ۸۷ درصد جامعه هدف دز اول و ۷۰ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند ضمن اینکه ۸۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ شهرستان سال هم واکسیناسیون شده و از این حیث همچنان در رتبه اول استان کرمانشاه هستیم.

او افزود: هم اکنون ۲۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا (س) شهر گیلانغرب و دیگر بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان قصرشیرین واکسینه شده‌اند

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ درصد مردم این شهرستان واکسینه شده‌اند، گفت: بیش از ۸ هزار ۵۰۰ نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

مرادعلی تاتار افزود: قصرشیرین به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد است.

او ادامه داد: بحث مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون در دستور کار دولت است که خوشبختانه مردم شهرستان استقبال خوبی از آن دارند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ درصد مردم این شهرستان واکسینه شده‌اند، گفت: حدود ۱۳ هزار نفر از جمعیت هدف شهرستان نوبت اول و بیش از ۸ هزار ۵۰۰ نفر هم دُز دوم را دریافت کرده‌اند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه علوم پزشکی دریافت کرده اند سرپرست فرمانداری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب

سرهنگ منصور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از وقوع قتل یک نفر در روزهای پایانی فروردین سال جاری در یکی روستاهای بخش گواور گیلانغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی گیلانغرب با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی قاتل فراری در یکی از شهرهای استان ایلام شده و طی عملیاتی منجسم موفق به دستگیری این فرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با اشاره به انتقال متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی گیلانغرب، تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی و انتقام جویی عنوان کرد.

محمدی در پایان سخنانش از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی فرد قاتل به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6091358

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!