Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا پورمحمدی، کارگردان فیلم (جان داد) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: من از 18 سالگی عضو انجمن سینمای جوان بوده و آموزش‌هایی نیز در آنجا کسب کرده بودم و و پس از آنکه ایده این فیلم را مطرح کردم، به این واسطه تهیه کنندگی و مشارکت مالی فیلم را هم انجمن سینمای جوان بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی در خصوص جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: به نظر من این جشنواره مهمترین برنامه در سطح جهان است که حدود 38 سال برگزارمی‌شود و بسیار پرسابقه و پرمخاطب است و با توجه به اینکه ما امکان اکران فیلم کوتاه را غیر از اینجا نداریم، جشنواره تنها امید فیلمسازان فیلم کوتاه است.

وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران از اهمیت ویژه ای نزد فیلمسازان جوان برخوردار است و حضور فیلمسازان در این سطح و رقابتی که انجام می‌شود، پویایی فیلم کوتاه ایران را نشان می‌دهد.

این کارگردان جوان با ذکر این مطلب که به طور حتم در جشنواره‌های بعدی با پخش بین المللی فیلم حضور خواهیم داشت، ادامه داد: درخواست من از سازمان سینمایی این است که برای کسانی ک فیلم کوتاه کار می‌کنند تمهیداتی در نظر بگیرند زیرا عوامل فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند معمولا در موضوع جذب تهیه کننده و سرمایه گذار با مشکل روبرو هستند و یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی فیلمسازان همین موضوع است.

وی تاکید کرد: مهمترین دغدغه‌ای که چه بسا در صورت مرتفع نشدن آن، ایده فیلم کوتاه ابتر مانده و ساخته نمی‌شود همین موضع است زیرا امکانات محدود بوده و به همین دلیل فیلمسازان آسیب زیادی می‌بینند.

کارگردان فیلم کوتاه (جان داد) تشریح کرد: من در این فیلم شانس جذب سرمایه گذار را داشتم اما نمی‌دانم آیا در تولیدات بعدی هم چنین اتفاقی خواهد افتاد یا نه، زیرا فضای بودجه و مالی فیلم‌های کوتاه صرفا از طریق انجمن تامین می‌شود اما همین بودجه آنقدر محدود است که با آن نمیتوان کاری کرد و باید به دنبال سرمایه گذار بودو جز انجمن فیلمسازان جوان جایی برای حمایت مالی از فیلم کوتاه وجود ندارد.

فیلمساز جوان ضمن بیان این مطلب که سرمایه گذار توجیه مالی برای ورود به فیلم کوتاه ندارد، ادامه داد: کارگردان فیلم کوتاه در رابطه با جذب سرمایه گذار به دردسر عظیمی می‌افتد و من امیدوارم سرمایه گذارهایی باشند که به ما معرفی شوند تا ما بتوانیم در سایه حمایتشان فیلم کوتاه بسازیم.

پورمحمدی در خصوص داستان فیلم کوتاه (جان داد) عنوان کرد: این فیلم از شهر رشت، روایت زندگی دختربچه‌ای است که به تازگی شاهد مرگ مادرش بوده و این کار جزو 5 اثری بود که در بخش بین المللی حضور داشت و جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش داستانی کسب کرد.

لازم به ذکر است؛ در آئین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه ویژه هیأت داوران در بخش فیلم های داستانی یا تجربی به سهیلا پورمحمدی برای فیلم داستانی «جان داد» اهدا شد.

انتهای پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1116163 برچسب‌ها فیلم کوتاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فیلم کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما