Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:52:15 GMT

قیمت ساندویچ پانل

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۷۵۰۵

قیمت ساندویچ پانل

امروزه با افزایش آگاهی و علم، بشر توانسته بیش از پیش از مواد و متریال هایی که برای خود و اطرافش دارای مزایایی است بهره مند شود ساندویچ پانل یکی از همین متریال هایی است که در این جهت تولید شده و دارای مزایایی می باشد که امروزه جایگزین مصالح سنتی شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسیا استیل، ساندویچ پانل سازه‌ای می‌باشد که دارای کیفیت مناسب، وزن سبک و مقاومت بالایی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساندویچ پانل‌ها دارای قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مصالح ساختمانی می‌باشند در نتیجه با توجه به نکات مثبتی که دارند بسیار مقرون به صرفه‌اند. ساندویچ پانل‌ها بطور کلی در دو نوع سقفی و دیواری تولید می‌شوند. این ساندویچ پانل‌ها با توجه به انواع، ویژگی‌ها و مواد تشکیل دهنده آنها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در این مقاله قصد داریم ازاطلاعاتی در مورد قیمت ساندویچ پانل‌ها بدست آوریم پس تا انتها همراه ما باشید.

قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها در صنعت ساخت و ساز بسیار پر کاربرد هستند در نتیجه قیمت شان نیز، یکی ازعوامل تاثیرگذار و مهم به ویژه در حین تصمیم‌گیری مدیران و مهندسان پروژه برای اجرای سازه ها محسوب می‌شود. عمدتا برای ساخت و ساز، ساندویچ پانل‌ها در متراژهای بالا خریداری می شوند، به همین دلیل  هزینه و قیمت ساندویچ پانل‌ها، نوع همکاری مدیران و مهندسان پروژه با تولیدکنندگان را تعیین می‌کند. ساندویچ پانل‌ها معمولا به صورت مترمربع به مشتری عرضه می‌گردند و به فروش می‌رسند به همین دلیل قیمت هر مترمربع ساندویچ پنل با توجه به جنس عایق درونی، نوع ورقه، ابعاد و متراژ آن محاسبه می‌شود.

اگر ساندویچ پانل دارای ویژگی‌هایی نظیر عایق رطوبت، صدا، حرارت، گرما و سرما به طور یک جا باشد و همچنین وزن کمی هم داشته باشد. طبیعتا در مقایسه با سایر مواد از قیمت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. در نتیجه می‌توان گفت جنس مواد بکار رفته و ویژگی ساندویچ پانل موثرترین و مهم‌ترین  فاکتور در قیمتش می‌باشد.

بطور کلی هر قدر ساندویچ پانل مد نظر شما کیفیت بالاتری داشته باشد و از مواد بهتری تولید شده باشد قیمت آن پانل و هزینه نصبش نیز افزایش می یابد. از ساندویچ پانل‌های مختلف و متنوعی که در بازار موجود هستند می‌توان به ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای، پانل کلین روم و پانل دیواری ساده اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها دارای قیمت ویژه خود می‌باشند و قیمت نصب شان نیز متفاوت است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل

با توجه به اینکه در پروژه‌های بزرگ ساخت و ساز مانند سوله‌های بزرگ صنعتی و تجاری،  کارخانه جات، کارگاه های صنعتی، سالن های بزرگ صنعتی و پرورش دام و طیور، سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی، سالن های ورزشی و … متراژ بالایی از ساندویچ پانل دیواری و سقفی استفاده می‌شود به همین دلیل تغییر حتی خیلی کم در قیمت ساندویچ پانل‌ها در آخر بطور چشم گیری مشخص می‌شود.

از عوامل مختلفی که بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر می گذارد می توان به جنس هسته عایق، جنس ورق، متراژ، پوشش سطحی پانل، طرح انتخابی پانل سقفی و دیواری، مساحت، مکان سازه  و… اشاره کرد.

مثلا ساندویچ پانل جنس پلی استایرن در مقایسه با ساندویچ پانل از جنس پلی اورتان و پشم سنگ دارای قیمت پایین‌تری می‌باشد. حتی قیمت ساندویچ پانلی که از جنس پشم سنگ با روکش آلومینیوم است نیز متفاوت با قیمت همین ساندویچ پانل با روکش گالوانیزه می‌باشد. در نتیجه بهتر است برای کاهش هزینه‌های مربوط به خرید و نصب ساندویچ پانل‌ها، آن ها را متناسب با مکان و سازه مورد نظر و ویژگی‌های هر یک از ساندویچ پانل‌ها، انتخاب کرد.

برای مثال اگر می خواهید از ساندویچ پانل  برای پوشش دیوار و سقف ساختمانی استفاده نمایید که در برابر آتش مقاومت چندانی نداشته باشد و فقط مقاومت و استحکام کار برای شما مهم باشد، می توانید از ساندویچ پانل پلی استایرن استفاده نمایید که مقرون به صرفه تر از سایر ساندویچ پانل‌ها می‌باشد.

به عنوان سخن آخر باید اشاره کرد که اگر قصد خرید ساندویچ پانل جهت ساخت و ساز یا هر کاربرد دیگری دارید. بهتر است از افرادی که در این زمینه دارای تبحر و تخصص هستند کمک بخواهید تا بتوانید ساندویچ پانلی با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری نمایید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده و از مطالعه آن لذت برده باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساندویچ پانل ساندویچ پانل ها ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است