Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری متهم ۲۴ ساله ای که ۵۰۰ میلیارد ریال با ترفند جعل و چک بلامحل از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان و مسافران شهرستان چالوس مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شیوه و شگرد این کلاهبرداری، گفت: متهم با اجاره دادن ویلا در فاصله زمانی مختلف به چند نفر در شهرستان چالوس، لوازم منزل را قبل از اجاره دادن به نفر بعدی سرقت می کرد و متواری می شد که با تلاش ماموران پلیس آگاهی، این کلاهبردار حرفه ای در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری و سرقت اعتراف کرد، افزود: این کلاهبردار منازل و ویلاها را به مدت معین یک ساله از مالکان اصلی اجاره می کرد و به صورت ماهیانه و هفته ای، همزمان به چند نفر از شهروندان و مسافران اجاره می داد و در فرصت مناسب با توجه به در دست داشتن کلید درب منازل، اقدام به سرقت لوازم می کرد.

میرزایی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم از تحویل وی به مرجع قضائی برای سیر مراحل قانونی خبر داد و افزود: با استعلام از سوابق متهم مشخص شد، نامبرده دارای سابقه ۶ فقره کلاهبرداری جعل، استفاده از سند مجعول نسبت به ۶ فقره مبایعه نامه، ۱۲ فقره چک برگشتی، سرقت اموال منزل، انتقال و فروش مال غیر، ثبت ۶ باب پلاک ثبتی وسرقت ۲ دستگاه خودرو در تهران و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کلاهبرداری مذکور بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال بوده به شهروندان هشدار داد در معاملات و اجاره منازل و سایر معاملات پولی از واحد های صنفی معتبر و دارای مجوز رسمی اقدام کنند و مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند زیرا بسیاری از جرایم مالی از سهل انگاری، غفلت و ساده انگاری و اعتماد بی جای افراد اتفاق می افتد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم

این روزها کلاهبرداران آگهی‌هایی پایین‌تر از عرف بازار منتشر می‌کنند و با چرب‌زبانی و ترفندهای دیگر مبلغی را بابت بیعانه و تضمین معامله از چندین نفر دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌ها نیستند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی