Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۱۳۵۵ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت:

در این بیانیه آمده است که ادامه شهرک‌سازی و توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی کرانه باختری، دلیلی قاطع بر گسترش این غده سرطانی و تلاش برای تحمیل معیارهایی است که موجب به حاشیه راندن مسئله فلسطین و نابودی آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید که تصویب این طرح حاکی از سکوت و ناتوانی نظام‌های عربی و بی‌اعتنایی آن‌ها نسبت به ایجاد راه حلی ریشه‌ای برای رنج و محنت‌های فلسطینیان و تحقق حقوق عادلانه آن است که در راه آن مبارزه کرده و خون داده‌اند بدون اینکه پاسخی روشن از رهبران کشورهای اسلامی و عربی دریافت کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد که اجرای طرح شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی باطل و مردود و نقض صریح قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است کما اینکه سیاست شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی چه با ساخت واحدهای جدید یا توسعه شهرک‌ها و مصادره اراضی فلسطینیان و کوچاندن آنان، سیاستی نامشروع و غیرقانونی است که به تلاش‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین خدشه وارد می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که ما نسبت به تبعات و پیامدهای این طرح احمقانه هشدار می‌دهیم و خواستار ارائه یک طرح ملی و مردمی فراگیر برای مقابله با توسعه‌طلبی‌های اشغالگران صهیونیست و تلاش‌های آن برای مصادره اراضی و نابودی مسئله فلسطین هستیم و بر ضرورت گسترش دامنه فعالیت‌های مردمی و رویارویی با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری تاکید داریم.

سازمان ملل: تمامی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری غیرقانونی هستند

سازمان ملل نسبت به طرح‌های شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

"تور وینسلند" هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، ادامه شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را بسیار نگران کننده خواند.

وینسلند اظهار داشت که بار دیگر تکرار می‌کنم که تمامی شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری به موجب قوانین بین‌الملل نامشروع و غیرقانونی و همچنان مانعی جدی بر سر راه صلح است و باید سریعا این ساخت و سازها متوقف شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرک های مسکونی رژیم صهیونیستی کرانه باختری رژیم صهیونیستی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سه موشک از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.   همچنین یک هدف نظامی در شهرک صهیونیست نشین المطله واقع در شمال فلسطین اشغالی در کمین نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت قرار گرفته است.   در همین رابطه یک مقام صهیونیستی اعلام کرده است که حزب الله لبنان ۱۵۰ هزار فروند از انواع موشک‌ها را در اختیار دارد که بُرد آنها به همه نقاط فلسطین اشغالی می‌رسد.   گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده‌اند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین به خصوص در مناطق شمالی اراضی اشغالی شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.   طبق گزارش رسانه‌ها، از اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکن این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شده‌اند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان