Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری، اصلاحیه اساسنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۲۸ شهریور، به منظور رفع ابهام‌ها و تأمین نظر شورای نگهبان درخصوص اساسنامه صندوق کارآفرینی امید، با اصلاح این اساسنامه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تجهیز منابع مالی (به غیر از سپرده‌های مردمی) جهت فعالیت های اعتباری، اعطای انواع تسهیلات مالی از طریق بانک‌های عامل، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه مجاز و ارائه خدمات الکترونیکی و نیز کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور، از جمله موضوعات فعالیت و حدود عملیات صندوق مذکور است.

در این اساسنامه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باید از شرط وثاقت و امانت برخوردار باشند.

همچنین هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ مرداد به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حضور مؤثر و بیشتر بخش خصوصی در صنایع و حذف موانع موجود، با اصلاح اساسنامه سازمان صنایع کوچک به عنوان سازمان توسعه ای و متولی صنایع کوچک کشور موافقت کرد.

به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، مطالعه، بررسی و برنامه ریزی همه جانبه جهت احداث شهرک های صنفی تولیدی و صنعتی، انجام عملیات و خدمات مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه در کلیه زمینه ها برای توسعه صنایع کوچک و بکارگیری روش های اجرایی مناسب «مشارکت بخش عمومی - خصوصی» از قبیل «تأمین منابع مالی، ساخت، بهره‌ برداری و واگذاری»، «تأمین منابع مالی، ساخت و بهره ‌برداری»، «طرح و ساخت کلید در دست» و یا «ساخت، بهره‌ برداری و مالکیت» با پیش‌ بینی تضمین ‌های کافی و تدابیر بودجه ‌ای برای ایجاد هماهنگی در احداث، اجرا و اداره امور شهرک های صنعتی و نظارت بر آنها، به موضوع فعالیت های سازمان صنایع کوچک اضافه می شود.

همچنین سرمایه سازمان از مبلغ ۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال به مبلغ ۶۷۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال افزایش می یابد که به مبلغ ۶ میلیون ۷۲۲ هزار و ۱۹۰ سهم یکصد هزار ریالی با نام تقسیم می شود که تمام آن متعلق به دولت و غیرقابل انتقال می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای نگهبان منابع مالی قرض الحسنه معدن و تجارت بخش خصوصی صنایع کوچک بودجه سرمایه دولت قرض الحسنه محمد مخبر سازمان صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی گفت: به مظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان یافته موثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ،اساسنامه حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصوی هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090222

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی