Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه درس اخلاق هفتگی جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مسجد ولی الله اعظم عجل الله فرجه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و هفته وحدت گفت: کاری کنید که پیغمبر را ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید سعی کنید ایشان را ببینید، والله قسم کسانی که خلافت امیرالمومنین علیه السلام را قطع کردند و حضرت زهرا سلام الله علیها را به شهادت رساندند پیامبر را ندیدند. آنها فقط یک مرد عرب را می‌دیدند. اما سلمان و ابوذر پیامبر را می‌دیدند.

این عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه ۸۲ سوره اسرا گفت: خداوند می‌فرماید: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً» پس اگر مؤمن نبودید، یعنی خدا را نشناختید، رسول خدا را نشناختید، قرآن و اهل بیت را نشناختید این قرآن جز خسران برای شما هیچ ندارد، دیگر شفا نیست و خسران است. پیامبر هم اینچنین بودند. کسانی که رسول خدا را ظاهراً دیدند اما مؤمن نبودند رسول خدا برایشان شفا نبود بلکه خسران بود.

وی افزود: اویس قرنی مثل من و شما به صورت ظاهری توفیق نداشت و جسم پیامبر را ندید. حتی یک بار تا مدینه آمد اما موفق به دیدن ایشان نشد. اما اویس پیامبر را همه جا می‌دید و در تمام لحظه‌ها همراه او بود. اثر کار اویس را و البته کار امیرالمومنین علیه السلام در یمن را در کربلا می‌بینیم. تحقیق کنید ببینید اکثر اصحاب امام حسین علیه السلام یمنی هستند. آیت الله بهجت رحمت الله علیه همواره می‌فرمود: اگر می‌خواهید اوضاع ظهور را بررسی کنید، اوضاع یمن را بررسی کنید! اویس عاشق رسول خدا بود و عطر این عشق را در سرتاسر یمن پراکنده که تا ظهور آثارش باقی خواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره توبه گفت: خداوند می‌فرماید: «رسولٌ من انفسکم» پس شما اگر خدا را بشناسید و پیامبر او را بشناسید، مانند سلمان از اهل بیت می‌شوید. آن گاه این رسول می‌شود از خودتان. «من انفسکم». اما اگر نشناختید استفاده‌ای هم نخواهید کرد. بلکه خسران هم برای شما دارد. کسی که اسمی از اسلام نشنیده و گناه کند با من و شمایی که درس دین خواندیم فرق می‌کند. لذا سعی کنید رسول خدا را بشناسید. بنا به گفته خداوند متعال: «رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ» رسول خدا راضی نمی‌شود خاری به پای شما برود. راضی نمی‌شود عمر شما تلف شود. بیشتر از پدر غصه‌ی شما را می‌خورد و کمکتان می‌کند.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران افزود: من از چند نفر خیلی خجالت می‌کشم، یکی شهید حججی که با آن سن و سال و بدون در اختیار داشتن امکانات ما به آن بینش عارفانه رسیده بود. یکی هم کربلایی کاظم ساروقی که بی سواد بود. اما به واسطه ترک حرام به مقامی رسید که بنده ندیدم جایی برای غیر معصوم نقل شده باشد. همه ما باید سعی کنیم این گونه باشیم.

کد خبر 5335592

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله بهجت تهران قران قرآن شهید محسن حججی هفته وحدت کربلا حسین یمن کاظم صدیقی درس اخلاق هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی قرآن قرآن کریم پیامبر اکرم ص فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران شیعه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افغانستان فلسطین شیعیان آیت الله خامنه ای علیه السلام رسول خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: اولین وحی خداوند متعال اشاره به معلم بودن خداوند دارد که نشان می دهد معلم بودن ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: وقتی خداوند پیامبر را مبعوث می کند شان او را شان معلمی نشان می دهد. این جایگاه افتخار و حساسیت دارد. اگر بخواهیم جایگاه اصلی آن را در نظر بگیریم باید ببنیم خداوند و پیامبر او چگونه به تعلیم و تربیت مردم می پرداخت. اگر قرار است که شما وارث پیامبر باشید کار حساس خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: نرمخویی، مدارا، تواضع و غمخوار مردم بودن از خصوصیات پیامبر (ص) بود اگر قرار است که شما جانشین ایشان باشید اولین اقدام شما باید دلسوزی نسبت به کسانی باشد که در اختیار شما قرار داده شده که تربیت کنید. اگر قرار است که طلبه ای در تراز انقلاب و دین تربیت شوند باید مثل شهید مطهری نیاز شاگرد خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان بیان کرد: شهید مطهری زمانی تشخیص می دهند که باید کتاب فلسفی بنویسند و یک زمان احساس می کنند باید شبهات را پاسخ دهند کتاب عدل الهی را می نویسند، یک زمانی احساس می کنند که حقوق زن رعایت نمی شود کتاب حقوق زن را می نویسند، یک زمانی هم احساس می کنند که باید برای کودکان کتاب بنویسند آن استاد که به حق باید قلم به دست گرفته و کتاب داستان و راستان می نویسند و این نشان می دهد که ایشان برای خود شان و جایگاه قائل نیست بلکه به نیاز جامعه توجه دارند و با توجه به آن کار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما هم بخواهیم مثل استاد مطهری موفق و پاسخگو باشیم باید به نیاز جامعه توجه کنیم و شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نباشیم. اگر قرار باشد طلبه تراز تربیت کنیم باید علم خود را به روزرسانی کنیم که شبهات هر زمان را با توجه به آن زمان پاسخ دهیم. در این مسیر باید به تحقیق و پژوهش پرداخته و با جامعه در ارتباط باشیم و پاسخ های قانع کننده بدهیم. باید معارف الهی را به خوبی آموزش ببینیم و آن را به جامعه انتقال دهیم.

کد خبر 6093766 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی