Web Analytics Made Easy - Statcounter

همیلا هادیان به خبرگزاری برنا می گوید: سازمان‌های مردم نهاد با اعتماد به توانمندی و خلاقیت و کارآمدی قشر جوان کار خود را آغاز می کنند.

 خبرگزاری برنا لرستان- گروه جوانان ؛ همیلا هادیان  متولد ۱۳۶۴ و اهل خرم آباد و دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی است که  در سال ۱۳۹۹ توانست سمن چتر آرامش افلاک را در حوزه ورزش وجوانان لرستان به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  برنامه هایی از جمله مدرس بیش از ۱۴ کارگاه آموزشی، برگزاری پویش حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا ، معرفی جاذبه های گردشگری لرستان و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نشر در فضای مجازی، شرکت در گفتگوی علمی هفته ازدواج و دریافت لوح تقدیر از خانم کریمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی کشور، همکاری با رادیو لرستان برنامه دولتسرا به عنوان کارشناس، معرفی کتاب اختلال اضطراب فراگیر و راهنمای عملی درمان، دریافت لوح تقدیر و تندیس پنجمین و ششمین همایش ملی به جهت ارائه مقاله و سخنرانی را در کارنامه خود به همراه دارد.

*نقش و عملکرد سازمان های مردم نهاد در حفظ و ارتقای سلامت قشر جوان

مسئول سمن چتر آرامش افلاک می گوید: سازمان‌های مردم نهاد با اعتماد به توانمندی و خلاقیت و کارآمدی قشر جوان کار خود را آغاز می کنند جوانان دغدغه مند در سایه سمن ها وارد عمل شده و ایده پردازی می‌کنند و با اثبات کارآیی ، خود به خود کار آمدی به دست می آید و از اینکه توانسته اند فعالیت‌های مفید و مثمرثمر انجام دهند اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی در آنها افزایش می یابد که همگی اینها مولفه‌های مهم در حفظ سلامت روان جوانان است

سازمان های مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در جامعه

هادیان بیان می کند  : به حق می توان سازمان‌های مردم نهاد را دیده بان شفافیت و عدالت در جامعه دانست و همانطور که گفتیم این سازمان‌ها توسط مردم بنا نهاده شده اند و با دغدغه کار خودشان را شروع کرده‌اند و بدون توقف پای کار آمدند و در خیلی از این موارد درد مردم جامعه را حس کرده اند و اقدامات پنهانی که سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌دهند فقط و فقط در جهت جلب رضایت مردم است.

حمایت های سازمان های دولتی و خصوصی در جهت توان افزایی سمن ها

این روان شناس ادامه می دهد :  سازمان  های دولتی و خصوصی می توانند در توان افزایی سمن ها امری موثر واقع شوند چون معمولاً منابع مالی که به سمن ها اختصاص داده می‌شود محدود است و با توجه به اقداماتی که از سوی سمن‌ها می‌تواند انجام شود اگر حمایت مالی بیشتری داشته باشند سمن‌ها مطمئناً می توانند اثربخشی بیشتری داشته باشند حال اگر این حمایت مالی از آنها وجود داشته باشد آنها می‌توانند برای اعضای خود دوره های دانش افزایی برگزار کنند و عملکرد خود را در زمینه خاصی که مشغول به فعالیت هستند بهبود ببخشند.

وظایف و سیاست های کلان سمن ها

مسئول سمن چتر آرامش افلام یادآورمی شود : از جمله وظایف و سیاست‌های کلان سمنها عبارتند از:  حرکت در راستای اهداف تعریف شده ای که بر اساس آن موسسه خود را بنا نهاده اند، عضوگیری از میان نیروهای جوان و خلاق و به کارگیری آنها در فعالیت های اجتماعی که خود سبب احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس در جوانان می شود، حمایت از اقشار آسیب دیده ، راه اندازی پویش های مردمی ، جذب افراد خیر و برگزاری دوره های مختلف آموزشی به صورت رایگان و برحسب نیاز جوانان.

انتظارات سمن چتر آرامش افلاک

هادیان تاکید می کند: انتظاری که می شود از مسئولین داشت این است که حمایت های بیشتری از سمن‌ها داشته باشند و به این باور برسند که واقعاً سمن ها می توانند بسیار کارگشا باشند و به عنوان یک بازوی توانمند به حساب آیند و در موارد مختلف اگر مقدور بود با مسئولین سمن ها جلساتی را برگزار کنند و آنها را در مباحثی که مربوط به جوانان و جامعه است مشارکت دهند و در واقع در مسائلی که کمکی از عهده سمن‌ها برمی‌آید از مشارکت این نیروهای خودجوش بهره گیرند.

گفت وگو: عاطفه صادقی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سمن حوزه جوانان خرم آباد چتر آرامش سازمان های مردم نهاد سازمان ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی

امام جمعه اصفهان گفت: ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند، اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و طلاب نباید به این واسطه از درس بازبمانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت ضمن تبریک عملیات بزرگ سپاه پاسداران در حمله به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در مورد طوفان الاقصی فرمودند این شکست برای اسرائیل جبران ناپذیر است این شکست رژیم صهیونیستی نیز جبران نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته درباره قدرت پدافندی و گنبد آهنین بسیار تبلیغ کرده بود گفت: آنها این را تلقین می‌کردند که کشوری نمی‌تواند به آنها حمله کند اما خود می‌توانند هر کشوری را مورد هدف قرار دهند ولذا بیشتر کشورهای عربی می‌ترسند و این ترس ریخته شد و قدرت ایران بسیار بالا رفت.

وی افزود: در آیه ۵۰ سوره مائده خداوند می‌فرماید اگر فردی ولایت یهود و نصاری را قبول کرد از آنها است، لذا برخی از کشورهای عربی را نمی‌توان مسلمان نامید و افرادی که در دل آنها بیماری است به سرعت به سمت یهود و نصاری می‌روند و قرآن کریم می‌فرماید چه بسا پیروزی خداوند فرامی رسد و آنها ابراز پشیمانی می‌کنند.

امام جمعه اصفهان عملیات وعده صادق را کار بسیار عظیمی برشمرد و عنوان کرد: بهترین تعبیر را امام (ره) داشت که فرمود اسرائیل غده سرطانی است، یعنی اگر مقابل آن نایستیم به یک کشور و منطقه اکتفا نمی‌کند و آن را در میان کشورهای اسلامی قرار داده‌اند تا آنها را بترسانند، اما مردم مظلوم غزه این ترس را از بین بردند و به مردم دنیا نشان دادند و هر کودک شیرخواری که اسرائیل می‌کشد بمبی بر علیه رژیم صهیونیستی است و مردم از آنها منتفر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان این اقدام را کاری خدایی و از برکت خون شهیدان دانست و گفت: باید جوانان را با این کارهای ارزشمند آشنا کنیم و پیشرفت‌های نظامی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را تبیین نمائیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود به حضور قشر روحانیت در وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: البته ما هزار طلبه در مدارس امین داریم و حدود ۴۰۰ طلبه نیز در طرح هجرت در روستا حضور دارند اما تحصیل و ادامه آن برای طلاب و روحانیون امر مهم‌تری است و نباید طلاب به این واسطه از درس بازبمانند.

وی با تاکید بر ادامه تحصیل طلاب و روحانیون تصریح کرد: طلاب ما باید درس را ادامه دهند و باید از روحانیون مستقر در وزارت نفت نیز مسئله ادامه تحصیل را بخواهید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهانی مشاور وزیر و رئیس شورای اقامه نماز وزارت نفت نیز گزارشی از مجموع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در حوزه ائمه جماعات مرتبط با وزارت نفت ارائه کرد و اظهار داشت: وزارت نفت در چهار شرکتی اصلی خود در سطح کشور حدود ۸۵۰ امام جماعت دارد و مدت ۸ سال است که در این زمینه کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده است و هر منطقه‌ای نیز مسئولی معین دارد تا بر کار نظارت کرده و مشکلات را پیگیری نمایند.

وی از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی ویژه ائمه جماعت منطقه اصفهان و برگزاری ۴ دوره مجازی برای این روحانیون خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی، بیان احکام و مشاوره برخی از اقدامات این روحانیون است و هم چنین در جزایر خارک و عسلویه روحانیون ما حضور دارند و با تاکید وزیر نفت بر مسئله وجود نماز جماعت در کمپ‌های کارگری و شهرک‌های مصنوعی وزارت نفت نیز مساجد خوبی احداث شده و بر برنامه‌های فرهنگی آنها نظارت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهانی خاطر نشان کرد: در مورد مسئله حجاب و عفاف نیز مصوباتی داشته‌ایم و کنترل‌های خوبی شده است و بسیج صنعت نفت نیز کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد.

گفتنی است در استان اصفهان در بدو انقلاب حدود ۳ هزار مشترک مصرف کننده گاز وجود داشته است که این رقم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار واحد مصرف کننده گاز رسیده است و در حوزه روستاها در راستای خدمت به محرومین و تولید و اشتغال مولد به بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شده است.

کد خبر 748382

دیگر خبرها

  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها