Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان قاضی زاده هاشمی، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به خدمت جهادی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: بحث کرونا و ستاد ملی مقابله با کرونا، دستوراتی که مقام معظم رهبری درباره کرونا داشتند، بسیار قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آن زمان بحث واکسن مطرح نبود و بیشتر بحث پیشگیری، درمان و خدمات درمانی مدنظر بود.

وی ادامه داد: در این میان چند نکته حائز اهمیت است و هر کسی با هر نگرشی در امور جهادی شرکت کند، خداوند او را یاری می‌کند؛ بنابراین نباید همه امور را با نگاه سیاسی ارزیابی کنیم. قرارگاه امام رضا (ع) تاکنون اقدام سیاسی انجام نداده، که این نکات باعث برکت در کار شده است.

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی افزود: منظور از برکت این است که افراد با هر نگرشی در امور عام المنفعه حضور پیدا کنند. افراد حاضر در این مجموعه جوان، تحصیلکرده و معتقد هستند، که این ویژگی منحصر به فرد و کمیاب چنین مجموعه‌هایی است.

قاضی زاده گفت: در حوزه کار جهادی، هر نوع محدودیتی منجر به گسترش برخی از انواع خاص خیریه‌ها می‌شود؛ لذا به جای محدودیت سازی باید فضا را عمومی‌تر کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر نظام دیوان سالاری دچار اختلال است، به عنوان مثال اگر سرمایه‌ای که در بنیاد مسکن وجود دارد را در جای دیگری و در قالب اقدامات عمرانی گروه‌های جهادی هزینه کنیم، تاثیرگذارتر خواهد بود و یا در مورد جهاد کشاورزی هم شرایط به همین ترتیب است به عنوان نمونه نهاده‌های دامی به درستی توزیع نمی‌شود. در حقیقت نظام دیوان سالاری ما دارای مشکل است؛ لذا در زمینه حمایت از گروه‌های جهادی هر اندازه که دولت بتواند تسهیل‌گری و واگذاری کند، بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس با اشاره به برخی نتایج برون‌سپاری که توسط نهاد‌های دولتی صورت گرفته، تصریح کرد: دولت و قوه قضائیه دفتر خدمات الکترونیک و خدمات قضایی راه‌اندازی کردند، در نتیجه این برون سپاری میزان رضایت عمومی افزایش پیدا کرد، بر همین اساس دولت در مورد گروه‌های جهادی نیز می‌تواند تکالیفی را مشخص کند و درصدی از منابع مورد نظر را به گروه‌های جهادی بدهد.

قاضی زاده هاشمی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در حقیقت بحران کشور دستگاه و سازمان نیست، بلکه بحران اصلی کارآمدی است. بحران کشور تشکیلات و سمت نیست چرا که از نظر مردم بین مسئولین تفاوتی وجود ندارد و همه را با یک نگاه ارزیابی می‌کنند. بنده قائل به ساماندهی گروه‌های جهادی و شناسه‌دار شدن آن‌ها هستم که از این طریق پروژه‌ها به گروه‌های جهادی واگذار شود.

معرفی ۳ پلتفرم در حوزه فایل نیازمندان

در ابتدای این نشست نیز مهدی مسکنی دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با تبیین ماموریت، اهداف و نحوه شکل گیری این نهاد، اظهار داشت: پس از شکل گیری ساختار اولیه قرارگاه، این نهاد با انجام کار مطالعاتی و عملیاتی در ۵ موضوع حاشیه نشینی، اردو‌های جهادی، حجاب و خانواده در حل مسئله فقر کلانشهر تهران ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: شبکه سازی و استفاده از رابطین داوطلب جهادی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با ماموریت شناسایی فقرا، گروه‌های جهادی، خانواده‌های ایثارگر که با مشکلات معیشتی روبرو هستند، یکی از اولین و مهمترین اقدامات قرارگاه در سال‌های اولیه ورود به این عرصه بوده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) افزود: در ۸۳ عملیات و کار مطالعاتی ۲۰۰ هزار خانواده نیازمند و ۴۰۰ هزار خانواده توانمند شناسایی شدند.مسکنی راه از بین بردن دو منکر فقر و تکاثر و رشد تعلیم و تکریم را اتصال توان توانمند به نیاز نیازمند با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات عنوان کرد و با ارائه مدل و توضیحاتی در ارتباط با استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های فعال در حوزه کسب و کار اجتماعی تحت حمایت مجموعه از قبیل سایه (اتصال نیاز نیازمند به توان توانمند، بسازیم-پلتفرم حوزه کرادفاندینگ (جمع سپاری مالی) و پاکاریم (سازماندهی نیرو‌های داوطلب مردمی) پرداخت.

به گفته دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از دیگر فعالیت‌های این مجموعه تدوین مدل پیشرفت همه جانبه در مناطق کم برخوردار در ۵ عرصه اشتغال و اقتصاد، اجتماعی فرهنگی، آموزش و توانمندسازی، بهداشت و درمان و عمران و زیرساخت در ۱۱ استان و ۴۷شهرستان محروم کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم قرارگاه جهادی امام رضا گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست