Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@03:23:57 GMT

گوشت مرغ در بازار خراسان شمالی کمیاب شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۹۶۷۰

گوشت مرغ در بازار خراسان شمالی کمیاب شد

گوشت مرغ کشتار روز در بازار خراسان شمالی کمیاب و سبب گلایه مردم شده است بطوریکه مرغ توزیعی در فروشگاه های سطح شهرهای استان پس از یک ساعت تمام می شود.

به گزارش قدس آنلاین، رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: در ۲ هفته اخیر شاهد کمبود مرغ در بازار مرکز استان بودیم که این کمبود در روزهای اخیر بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین قاسم زاده اظهار داشت: نیاز شهر بجنورد به گوشت مرغ روزانه ۲۵ تن است اما اکنون تنها ۱۰ تا ۱۵ تن از این محصول برای بجنورد تامین و در شهر توزیع می شود.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: کمبود گوشت مرغ سبب شده تا مردم در ساعات اولیه صبح با یخچال خالی واحدهای مرغ فروشی روبه رو شوند.

قاسم زاده گفت: در مکاتبه با جهادکشاورزی استان، مشکل کمبود گوشت مرغ منعکس شده است، البته این سازمان اعلام کرده است که نیاز شهر بجنورد به این محصول روزانه ۱۷ تن است، به هر حال اکنون همین میزان هم تامین نشده است.

وی افزود: با فروکش کردن کرونا و از سرگیری فعالیت تالارها و رستوران ها تقاضا برای گوشت مرغ افزایش یافته و میزان مصرف بالا رفته است از این رو با کمبود این محصول در بازار روبه رو هستیم.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۲۵۹ هزار ریال عرضه می شود.

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا دو برابر افزایش یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گوشت مرغ خراسان شمالی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی

حسین حاجی بگلو در گفت و گو جام جم، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر فروش انواع پوشاک خارجی و دست دوم در سطح شهر در همین ارتباط طی گشت مشترک برگزار شده بازرسی صمت، پلیس امنیت اقتصادی و اتحادیه پوشاک شهرستان بجنورد از واحد صنفی مورد گزارش تعداد بیش از ۱۰۰ ثوب انواع لباس خارجی به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. وی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا موجب تهدید حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا همه تلاش خود را به کار بسته ایم، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود. انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی در سطح بازار استان حاجی بگلو از انجام بیش از ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار استان طی سال گذشته خبر داد. وی گفت: روند بازرسی و نظارت بر عرضه کالا در بازار محدود به زمان و طرح های ویژه همچون طرح نوروزی نیست و این کار به صورت مستمر انجام و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می شود و شهروندان می توانند شکایت های خود را در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. وی افزود: طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۷ بازرسی در سطح بازار های استان انجام شده است و ۳۰۳۵ تخلف نیز به ارزش ۲۲۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به ثبت رسید. این مقام مسئول، تعداد کل پرونده های متشکله را ۲۷۶۲ مورد عنوان کرد. به گفته وی، سال گذشته ۳۸۰۱ گشت مشترک انجام شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۹۸ پرونده گشت مشترک به ارزش ۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال به ثبت رسید. مدیر کل صمت خراسان شمالی ادامه داد: از ۱۸۵ پرونده قاچاق ۱۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال پرونده ثبت شده است‌. حاجی بگلو عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران فروشی، عدم صدور صورتحساب، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب را مهم ترین تخلفات صورت گرفته بیان کرد که توسط بازرسان مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی