Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (دوشنبه) سوم آبان در توئیتی نوشت: ضمن تبریک میلاد رسول الله (ص) به اطلاع هموطنان عزیز می‌رسانم از امروز می‌توانند بدون ویزا (روادید) و با در دست داشتن گذرنامه معتبر و ملاحظات پروتکل‌های بهداشتی از طرق هواپیما به عراق سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، در سفر اخیر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران لغو روادید برای اتباع ایرانی به منظور سفر به عراق از طریق هوایی مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد که ترتیبات اجرایی آن صورت بگیرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در اظهاراتی بیان کرده بود: ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم و منوط به عمل متقابل از سوی دوستان عراق بود که در پی سفر الکاظمی به تهران، برای ترددهای هوایی این توافق انجام شد و ترتیبات اجرایی آن هم طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت. 

ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد چندی پیش در گفت‌وگویی ابراز امیدواری کرده بود که بعد از مراسم اربعین این تصمیم (لغو روادید برای سفرهای هوایی) از سوی دولت عراق اجرایی شود.

کد خبر 634028 برچسب‌ها سفر - ویزا ایران و عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر ویزا ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • پیروزی بدون جنگ
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب