Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با فروش اموال دولتی و مدارس بدون استفاده به بخش خصوصی و استفاده بهینه از اموال می توانیم شرایط بد اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر دوشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: امسال وضعیت اعتباری خوبی نداریم و قادر به تامین تبلت برای دانش آموزان نیستیم ولی باید مشارکت خیرین را جذب کنیم و ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازم است با تشکیل یک کمیته ای، ظرفیت استان سنجیده شده و در قالب ارزش افزوده و سایر به کمک شهرداری این نیازها تامین شود.

استاندار قزوین بیان کرد: سال گذشته اعتبار خوبی گرفتیم و در قالب وام ۴ درصدی به برخی واحدها پرداخت شد و امسال هم تلاش می کنیم از تهران چند میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تبلت دانش آموزان نیازمند در اختیار استان گذاشته شود.

وی افزود: باید مشارکت مردم را داشته باشیم زیرا هر جا در روستا کار مشارکتی کردیم خود مردم در نگهداری بیشتر حساسیت داشتند و فرهنگ مطالبه گری و نگهداری با مشارکت مردم ممکن می شود.

جمالی پور گفت: مدیران ومعلمان از وضعیت اقتصادی خانواده ها آگاه هستند و می توانیم با کمک شهرداری، خیرین و مردم و خانواده ها مشکل باقی تبلتها را برطرف کنیم.

استاندار قزوین در خصوص اجرای طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان هم اظهارداشت: باید در مدارس ورزش را جدی بگیرید زیرا در در گذشته که ما در مدرسه هر صبح ورزش می کردیم این کار نقش مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان داشت و امروز هم لازم است آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: باید ورزش را از مدارس آغاز کرد و به نوعی بچه ها را با ورزش از سنین کوچکی آشنا کنیم و مدیران مدارس، ورزش صبحگاهی را در برنامه کاری موثر خود قرار دهند و صدا وسیما با کمک شبکه شاد با یک طراحی مناسب دانش اموزان را با ورزش انس دهد و والدین هم نظارت کنند تا ورزش بچه ها جدی گرفته شود.

جمالی پور یادآورشد: حرکات ورزشی را باید امروز خیلی جدی بگیریم چون به دلیل کرونا، ورزش در دبستانها تعطیل شده و دانش آموزان بیشتر در فضای مجازی هستند و بیشتر سرگرم کارهای دیگر شده اند و شاهد چاقی و کم تحرکی هستیم که نگران کننده است.

وی با انتقاد از بی توجهی به غذای سالم در سد غذایی کودکان هم گفت: متسافانه فرهنگ تغذیه هم تغییر کرده و خوردن فست فودها زیاد شده است و باید این موضوع در مدارس کنترل شود و هر دانش آموزی که هفته ای چند نوبت عذای ناسالم می خورد نمره منفی بگیرد و بتدریج بچه ها به سمت غذای سالم بروند. 

استاندار قزوین تصریح کرد: یک برنامه غذایی سبک و مفید و مقوی به بچه ها توصیه کنید و یک مدلی با کمک دانشکاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش تهیه شود که بتوانید از چاقی دانش آموزان پیشگیری کنید.

فروش اموال مازاد دولت را با جدیت دنبال می کنیم

جمالی پور با اشاره به مشکلات اعتباری دولت یادآورشد: امروز در شرایط بد اقتصادی با انباشت اموال دولتی مازاد مواجهیم و لازم است با فروش سریع آنها بخشی از نیازهای خود را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: نیمی از زمین و املاک دولت که بلا استفاده و قفل شده می تواند در اختیار مردم باشد لذا بایستی این اموال بسرعت شناسایی و فروخته شده یا در اختیار شهرداری به صورت تهاتر قرار گیرد و در امور مهمتر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در صورتی که دهیاری و بخشداری ها طرحی برای استفاده بهینه این اموال مانند مدارس قدیمی دارند به صورت طرح ارائه کنند و نگاه ما این است همه این اموال در اختیار بخش خصوصی باشد و به صورت بازارچه صنایع دستی و یا مناطق نمونه گردشگری مورد استفاده باشد.

وی در خصوص برگزاری مراسم 13 آبان هم گفت: باید مراقب وضعیت کرونا در استان باشیم تا وارد پیک ششم نشویم زیرا متاسفانه در حال حاضر ضریب رعایت پروتکلها به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و شهرستان آبیک امروز قرمز شد که نگران کننده است.

وی بیان کرد: منتظر تاد ملی کرونا هستیم تا تعیین تکلیف کند و ما هم می توانیم یک مدلی تعریف کنیم که این تجمع خودرویی، موتوری، غیر حضوری یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: نگران وارد شدن به پیک ششم در فصل زمستان هستیم زیرا از روزی که برخی واکسن زدند تصور می کنند دیگر نیازی به ماسک زدن و رعایت بهداشت فردی نیست که این رفتار خطرناک است و ما را وارد چالش جدیدی خواهد کرد.

وی گفت: هفته جاری بسیار مهم است و اگر پیک جدید نداشتیم نسبت به اجرای برنامه های روز سیزده آبان که یک مناسبت ملی و مهم است اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار قزوین استاندار قزوین دانش آموزان جمالی پور بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با انتشار پیامی در ویراستی ضمن تقدیر از اهتمام وزیر محترم نیرو نوشت:

از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی #دشت_قزوین از سد طالقان ممنونم.

در پی دیدار امروز استاندار قزوین با وزیر نیرو، با دستور وزیر نیرو به زودی بخشی از حق آبه کشاورزی استان از سد طالقان رها سازی خواهد شد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند