Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:04:21 GMT

افزايش عرضه گوشت قرمز در شهريور 1400

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۰۸۵۰

خبرگزاری آریا- عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور 1400 به 56 هزار تن رسید که حدود 3٫7 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور 1400 جمعاً 55٬875 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه شهریور سال جاری نشان میدهد، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور 1400 جمعاً 55٬875 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 29٬005 تن، 51٫9 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 22٬053 تن، بز و بزغاله با 3٬835 تن، و سایر انواع دام با 982 تن، به‌ترتیب 39٫5 درصد، 6٫9 درصد و 1٫7 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور 1400 با ماه مشابه سال 1399 نشان‌دهنده افزایش 40 درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در شهریور 1400 نسبت به ماه مشابه سال 1399 برای گوسفند و بره 71 درصد، برای بز و بزغاله 37 درصد، برای گاو و گوساله 23 درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش 30 درصد، و برای شتر و بچه‌شتر 39 درصد افزایش داشته است.
همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در شهریور 1400 نسبت به ماه قبل (مرداد) در حدود 3٫7 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گوشت قرمز کشتارگاه های رسمی کشور در شهریور 1400 گوشت قرمز عرضه شده عرضه گوشت قرمز گاو و گوساله انواع دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746279

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳