Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی ادارات کل زندان‌های سراسر کشور با اشاره به اهمیت اقدامات حمایتی گفت: لازم است که ما در مدیریت زندان‌ها در دو جبهه باید جدی‌تر وارد میدان شویم از طرفی به دنبال اجرای رسالت‌های حمایتی و تربیتی درقبال زندانیان و پشتیبانی از خانواده‌های‌شان هستیم و از سوی دیگر نیز در این راه با هجمه رسانه‌های معاند مواجه‌ایم که باید برای آن برنامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این به اصطلاح رسانه‌ها به شکل مداوم در تلاشند به بهانه‌های مختلف مثل گرانی‌ها، کمبود‌ها و... باور‌های مردم را سست کنند و بخشی از این هدف نیز روی مجموعه زندان‌ها و توسل به حقوق بشر متمرکر شده تا خدمات نظام زندانبانی را مخدوش کنند؛ بلکه بواسطه آن به باور‌ها و اعتقادات مردم ضربه بزنند.

اعتبار مضاعف در سایه کوشش بیشتر

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست بر تبیین و معرفی چهره واقعی زندان و زندانبانی اسلامی تاکید کرد و گفت: اعتبار و جایگاه ما در امر زندانبانی مثل دیگر مناصب، به کیفیت کار متصدیان امور است پس تلاش کنیم در زمره افرادی باشیم که با کوشش و تعهد به این جایگاه اعتبار مضاعف بدهیم.

حاج‌محمدی با اشاره حواشی پیرامون زندان اعلام کرد؛ باید خیلی تلاش کنیم تا ضربه‌ای که این حوادث و حواشی آن به زندانبانی و خدمات نیرو‌های ما و کلیت نظام وارد آورده است، جبران شود.

وی ادامه داد: بخشی از هدف دشمن و معاندین در رصد فعالیت زندان‌ها، موضوع حقوق بشر است که صرفا بنا دارند با سیاه‌نمایی و دروغ‌سازی، خدمات نظام زندانبانی را زیرسئوال برده تا از این رهگذر به باور‌ها و اعتقادات مردم لطمه وارد کنند.

اهمیت زندان و زندانبانی و اهداف اصلاحی را دریابید

وی تاکید کرد: مدیران سازمان زندان‌ها در سفر‌های استانی و دیدار با مسئولان هر استان سعی کرده‌اند اهمیت زندان و امور تربیتی مددجویان را برای آنان تبیین و گوشزد کنند.

وی به لزوم مشارکت دستگاه‌ها در کمک به امور حمایتی زندان اشاره کرد و گفت: لازم است همه از اقشار مختلف گرفته تا نهاد‌هایی که دغدغه دارند، به سهم خود پای کار بیایند و اهمیت نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده آنان را باور کنند.

الگو قرار دادن سبک مجاهدت شهید آوینی 

رئیس سازمان زندان‌ها با تصریح نقش زندان در تامین امنیت جامعه، عنوان کرد: باید همواره اهمیت زندان را به جامعه اعلام داشت تا ضمن اقناع عموم و ارائه خدمات اجرایی سازمان زندان‌ها برای زندانی و خانواده‌هایشا‌ن، اعتماد‌افزایی اجتماعی، تسری و تداوم یابد.

حاج محمدی توصیه کرد: من از رابطان عمومی و همه پرسنل سازمان می‌خواهم که در اطلاع‌رسانی صحیح، سبک، شیوه و مجاهدت شهید آوینی را الگو قرار دهند. شما هم نه‌فقط فرهنگسازی کنید بلکه هدایت افکار را توام با راستگویی و تعهد، در جهت ارتقاء عملکرد زندانبانی و آگاه‌سازی جامعه از این همه تلاش بدست گیرید.

رئیس سازمان زندان‌ها با توضیح اولویت‌های اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها، ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و تصریح سختی و مشقت کار زندانبانی بیان کرد: وظیفه‌تان را خالصانه و هنرمندانه انجام دهید تا درکنار صیانت از خدمات سازمان زندان‌ها، درنهایت احترام و پذیرش اجتماعی حاصل شود.

وی ثبت و ضبط خدمات و اقدامات خاص بویژه درمورد زندانیانی که در اثر ناهنجاری‌ها سر از زندان درآورده‌اند را لازم دانست و گفت: جامعه باید بداند همه زندانیان شرور و خطرناک نیستند و گاه ناخواسته مرتکب جرم شده‌اند؛ پس در امر اطلاع‌رسانی و مواجه با زندانیان، درست ایفای نقش کنیم.

وی اعلام داشت: تصور عامه از اینکه در زندان کسانی نگهداری می‌شوند که مستحق خشم و نامهربانی‌اند را اصلاح کنید و خدمات زندان را به عنوان سرمایه اجتماعی نشان دهید. همچنین از رخداد‌های تلخ درس عبرت گرفته و با پرهیز از خطا و اشتباهاتی حتی کوچک، همچنان با حسن‌نیت وظیفه کاری‌مان را پی بگیریم.

تولید محتوای درست حال مردم را خوب می کند

حاج محمدی خطاب به رابطان عمومی زندان‌ها تاکید کرد: کار روابط عمومی فرهنگ‌سازی برای جامعه است اینگونه نیز با مستندسازی و انعکاس اولویت‌های راهبردی سازمان و توجه به ظرفیت‌ها، سراغ توانمندسازی منابع انسانی و فعلیت اهداف اصلاحی و تربیتی در امور زندان بروید و با تولید محتوای درست حال مردم را خوب کنید.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان از عموم مردم، اندیشمندان و خیرین در کمک به ارتقاء اهداف اصلاحی و تربیتی و برنامه‌های تحولی در امر زندانبانی و حمایت از مددجویان و خانواده آنان دعوت به همکاری کرد.

بیشتر بخوایند: 

تهیه فهرست پرونده‌های معوق بیش از یک سال توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها فرهنگ سازی اقدامات تامینی رئیس سازمان زندان ها زندان ها حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت

عضو شورای شهر کرج گفت: یکی از کارهای مهمی که شورای شهر کرج انجام داد، واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بود که شورای شهر با واقعی‌کردن این بها توانست هم به بودجه شهرداری کمک بسیاری نماید و هم این‌که نقش عمده‌ای در کاهش فساد در مدیریت شهری داشت. - اخبار استانها -

علی قاسمپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که شورای شهر ششم در سه سال گذشته جلوگیری از جذب نیروی جدید در شهرداری کرج بود.

 وی افزود: این شورا تنها در یک مورد مصوبه جذب نیرو داشته که آن هم در حوزه تأمین راننده برای اتوبوسرانی و سازمان آرامستان‌ها بوده و مصوبه دیگری برای افزایش نداشته است. در مقابل در راستای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری در مقابل هم تعدادی از نیروهای شاغل شهرداری بازنشسته شدند.

عضو شورای شهر کرج یکی دیگر از مهمترین اقدامات شورای ششم را واقعی کردن بهای خدمات ساخت و ساز در کرج دانسته و گفت: یکی دیگر از کارهای مهم دیگری که این شورا انجام داده است، واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بود که شورای شهر با واقعی کردن این بها توانست هم به بودجه شهرداری کمک بسیاری نماید و هم این که نقش عمده‌ای در کاهش فساد در مدیریت شهری داشت.

گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟ منتخبین شوراهای مراکز شهرستان‌های استان البرز اعلام شد+اسامی

وی ادامه داد: واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بسیار سخت و دشوار بود و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفتیم، چرا که از یکسو احتمال فشار اقتصادی بر برخی از خانواده‌ها بود و از سوی دیگر برخی از کاسبان پایین بودن بهای خدمات اجازه واقعی‌شدن را نمی‌دادند.

قاسمپور افزود: اما به دلیل اینکه پایه افزایش بودجه و افزایش اقدامات عمرانی در شهر از همین جا شروع می شود، لذا شورای ششم با همه مشکلاتش این کار را انجام داد و اکنون آورده‌های بسیاری برای شهر و شهروندان داشته و دارد.

رئیس سابق شورای شهر کرج در پایان گفت: اگر بخواهیم نمره ای به شورای شهر کرج بدهیم، نمره قبولی است اما انتظار بیشتری از اعضای جوان متخصص شورای ششم وجود دارد که مسلما هنوز این اتفاق نیفتاده و لازم است که در باقیمانده عمر شورای ششم که فرصت خدمت است بتوانیم خدمات‌مان را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد