Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم الصادق المهدی وزیر خارجه سودان اقدام عبدالفتاح البرهان در انحلال شورای انتقالی را کودتای نظامی خواند و خواستار مقابله با آن با سازوکارهای مسالمت آمیز شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مریم الصادق المهدی وزیر خارجه  سودان در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد که بیانیه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان ( در انحلال شورای انتقالی)  کودتاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت حمدوک مشروعیت قانونی داشته و به موجب قانون به کار خود ادامه می‌دهد، افزود: هر نوع کودتا از هر سو و هر طرفی را رد کرده و با راههای مسالمت با این کودتا مقابله می کنیم.

وزیر خارجه سودان تصریح کرد: برهان سه شنبه گذشته به ما گفته بود که قصد کودتا ندارد.

وی با بیان اینکه مضمون مواضع طرف‌های خارجی یکی است و در قالب حمایت از روند انتقالی نمود پیدا می کند، تاکید کرد: در کشور بحران‌های عینی وجود دارد که گفتگو درباره آنها را به زمان دیگری موکول می‌کنیم، چون در حال حاضر موجب رسیدن کشور به لبه پرتگاه شده‌اند.

وزیر خارجه سودان از مکان بازداشت نخست وزیر دولت انتقالی ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: اطلاعاتی درباره حمدوک یا وضعیت او در حال حاضر در دست نداریم.

مریم الصادق المهدی در پایان تاکید کرد که تفسیر و تحلیلی درباره آنچه در کشور جریان دارد، نداریم، اما این اتفاقات بسیار تاسف آور هستند و نیازمند مقاومت و ایستادگی همه ماست.

کودتا در سودان/ اعلام حالت فوق العاده و انحلال دولت/ قول نظامیان برای برگزاری انتخاباتطراح کودتا در سودان حالت فوق العاده اعلام کرد/ انحلال شورای حاکمیتی و کابینهتحلیلگر تحولات آفریقا تشریح کرد: نقش بازیگران داخلی و خارجی در تحولات سودان/ شاهد اردوکشی‌های خیابانی خواهیم بود

 

انتهای پیام/ 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالله حمدوک عبدالفتاح البرهان کشور سودان کشور سودان وزیر خارجه سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد

خبرگزاری رسمی عربستان از برگزاری یک نشست شش جانبه عربی در ریاض درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نشست شش جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.

این رسانه در ادامه خبر داد: آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تاکید کردند. حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کردند.

آنها نسبت به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تاکید کردند.

کد خبر 748645

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد