Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@03:32:39 GMT

وعده کاهش قیمت لبنیات محقق شد؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۲۵۲

وعده کاهش قیمت لبنیات محقق شد؟

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه شرکت‌های لبنی و بخش فروش بر روی سه محصول لبنی از سود قانونی خود به مصرف کنندگان ۱۰ درصد تخفیف داده‌اند، گفت: بعضی خرده فروشی‌ها به جهت کاهش سودشان تمایل زیادی به دریافت کالاهای مشمول تخفیف ندارند که برای حل این مساله با اتاق اصناف ایران در حال مذاکره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محمدرضا بنی طبا  در پاسخ به این سوال که آیا ۱۰ درصد کاهش قیمت سه محصول لبنی از ۱۷ مهرماه اعمال شده است یا خیر؟ گفت: شرکت‌های لبنی از تاریخ اعلام شده بر روی اقلامی چون ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه ای ۹۰۰ گرمی از سود مشروع و قانونی خودشان به مصرف کنندگان ۵ درصد و بخش فروش نیز ۵ درصد و در مجموع ۱۰ درصد تخفیف داده‌اند و این کاهش قیمت در قیمت های درج شده بر روی محصولات نیز اعمال شد.



وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها در تولید مشکلی نیست و در سامانه تجارت هم ثبت می‌شود. ولی مساله ای که وجود دارد این است که بعضی خرده فروشی‌ها به جهت کاهش سودشان تمایل زیادی به دریافت کالاهای مشمول تخفیف ندارند. البته این موضوع بیشتر مربوط به سوپرمارکت‌های سطح شهر است و فروشگاه‌های زنجیره ای همکاری نسبتا خوبی داشته‌اند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با تاکید بر اینکه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عرضه کالا به مصرف کنندگان حدود ۱۵ درصد است و مابقی در اختیار شبکه خرده فروشی است، اضافه کرد: در حال مذاکره با اتاق اصناف ایران هستیم تا این مشکل نیز مرتفع شود و محصولات مذکور براساس وعده داده شده با ۱۰ درصد تخفیف به دست مصرف کنندگان برسد.

بنی طبا تاکید کرد: ریاست اتاق اصناف جلساتی را در این موضوع برگزار کرده و تلاش زیادی برای حل مشکل داشته‌اند. امیدواریم با اتخاذ راهکارهایی مشترک به راه حلی در این رابطه برسیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش ، قیمت ، لبنیات ، مسکن ، صنایع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت لبنیات مسکن صنایع مصرف کنندگان ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • قیمت نفت صعودی شد
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز