Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از آنجا که عرضه نفت در جهان همچنان کم است و در بحبوحه افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا و سایر کشورها در جهان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت با 66 سنت افزایش 86.19 دلار فروخته شد. این نوع نفت در روز جمعه 1.5 درصد رشد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت خام آمریکا با 68 سنت افزایش 84.44 دلار معامله شد. WTI در روز جمعه 1.1 درصد افزایش را ثبت کرده بود.

تتسو ایموری، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به تقاضای بالای سوخت در آمریکا و عرضه محدود در جهان، روند بازار نفت همچنان تقویت شده است.»

با بیش از یک سال کاهش تقاضای سوخت، مصرف بنزین و فرآورده های نفتی در آمریکا (بزرگ‌ترین مصرف کننده سوخت در جهان) به متوسط 5 سال اخیر خود بازگشته است.

در عین حال، با وجود افزایش قیمت نفت، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته تعداد دکل های فعال نفت و گاز خود را برای نخستین بار در 7 هفته گذشته کاهش دادند.

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد کمبود زغال سنگ و گاز در چین، هند و اروپا افزایش یافته است، این نگرانی سبب شد تا تولیدکنندگان برق برای سوخت تاسیسات خود به مصرف نفت کوره و گازوئیل روی بیاورند.

پربیننده ترین اطلاعیه پذیره‌ نویسی تامین سرمایه خلیج فارس منتشر شد / اولین تامین سرمایه صنعتی ایران با نماد تفارس آمد عشقی به اوجی نامه نوشت دریاچه ارومیه تا پایان پاییز از نقشه کشور محو می‌ شود! / ۱۵هزارمیلیارد تومان بودجه احیای دریاچه چه شد؟ گاز مناطق۱۶ و ۱۹شهرداری تهران فردا قطع می‌ شود قیمت بنزین در ونزوئلا ۲۰برابر افزایش می یابد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟