Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدمسعود میرکاظمی در نوزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، که با حضور مشاور عالی رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، با موضوع جایگاه استان ها و شهرستان ها برای تحقق رشد اقتصادی مد نظر و برنامه محوربودن بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص و براساس همین شاخص ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

میرکاظمی با اشاره به اهداف و سیاست های کلان بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: تحقق رشد اقتصادی، برنامه محور بودن و ساماندهی ردیف های بودجه محور اصلی بودجه ۱۴۰۱ است لذا برای تحقق این مهم، بودجه باید ساده، قابل اندازه گیری و قابل نظارت باشد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه با نگاه اجمالی به بودجه سال های گذشته نشان می دهد کسی در قبال مسوولیت‌ها پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی از اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ این است که روند گذشته تداوم نداشته باشد و جداول و توافقنامه ها به این گونه ای تنظیم شود که استان ها و دستگاه ها در برابر منابع و اختیارات پاسخگو باشند. 

میرکاظمی تاکید کرد: هدف از ساماندهی ردیف های بودجه و محدود کردن تعداد دستگاه ها در بودجه ۱۴۰۱ این است که هر موضوعی یک مسوول داشته باشد تا در برابر سیاست ها و برنامه های کلان پاسخگو باشد و سیاست های کلان دولت در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه ها با نظارت دقیق، علمی و کارشناسی رو به جلو حرکت کند و اهداف و سیاست های کلان اقتصادی فراموش نشود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با عنوان اینکه تحقق رشد اقتصادی از الزامات مهم و اساسی است، یادآور شد: برای تحقق رشد اقتصادی که از اهداف کلان بودجه ۱۴۰۱ است سهم استان ها و شهرستان ها مشخص شود و براساس همین شاخص ها برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

میرکاظمی با اشاره به نقش استان ها و شهرستان ها در بودجه ۱۴۰۱ افزود: استان ها و شهرستان ها در خلق منابع مشارکت جدی داشته باشند در مقابل مشوق هایی در نظر گرفته شود و سازمان برنامه و بودجه در قبال مشوق هایی که در نظر می گیرد مسوول و پاسخگو خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تشکر از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، معاونین، مرکز آمار و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه کاری سخت و زمانبر است و این مهم با رویکرد جدید، کار کارشناسی و علمی قابل تحقق است و بودجه ۱۴۰۱ با اصلاحات ساختاری تا ۱۵ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

گفتنی است در نوزدهمین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ معاونین، کارشناسان، رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را درباره بودجه مطرح کردند.

پربیننده ترین انتقاد عبدالناصر همتی از بانک مرکزی دوگانه تورم و افزایش حقوق‌ ها / افزایش حقوق پلکانی؛ خوب یا بد؟ جدال مجلس با دولت بی‌ پول؛ نماینده همه مردم باشید نه یک گروه! آینده مبهم سرمایه‌ گذاری در ترکیه / اردوغان با لیر چه می‌ کند؟ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۸/۲

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه استان ها و شهرستان ها مجلس شورای اسلامی تحقق رشد اقتصادی برنامه ریزی بودجه ۱۴۰۱ برای تحقق سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش تابناک، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول «۷» مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ همچنین تصریح کرد: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست؛ منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است، باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان