Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: سه شاخص محرومیت، وسعت و جمعیت برای توزیع متوازن اعتبارات تملک دارایی استان در بین شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: مسئولان استان باید در برابر مردم متواضعانه رفتار و برای گره گشایی از کار آنان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشار به کمبود شدید آب در بخش کشاورزی استان سمنان به دلیل ۱۶ سال خشکسالی پیاپی، تصریح کرد: ۸۹ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید برای حفظ وضعیت موجود و مصرف بهینه آب با توسعه مجتمع‌های گلخانه ای، توسعه سامانه‌های آبیاری نوین، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و پوشش نهر‌ها تلاش کرد.

او  بر ضرورت توجه و سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: استان سمنان ۸۵۶ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد، اما، چون زیرساخت‌ها آماده نشده است، نتوانستیم از فرصت گردشگری برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

استاندار سمنان افزود: مدت ماندگاری مسافر در استان از میانگین کشوری کمتر و میزان اشتغال بخش گردشگری ۳۸ درصد است که باید به بیش از ۵۰ درصد برسد.

هاشمی درخصوص واحد‌های صنعتی نیز با اشاره به وجود ۱۴۷ واحد راکد در استان سمنان، افزود: رکود این تعداد واحد به معنای بیکار شدن سه هزار و ۸۰۰ کارگر است.

او افزود: حفظ وضعیت موجود در بخش صنعت از طریق افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های راکد در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان تامین آب را مهمترین دغدغه این استان دانست و گفت: علاوه بر تامین آب که بر عهده دولت است در توزیع و مصرف آب نیز باید مدیریت شود.

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود گفت: باید تا پیش از فصل گرما دستکم ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی برای این شهر تامین شود.

خانی با اشاره به مشکل تامین آب اظهار داشت: تابستان امسال همه مسئولان تلاش کردند تا شاهرود مشکل آب نداشته باشد، اما قرار نیست هر سال به بعضی بخش‌های صنعتی فشار وارد شود که آب آشامیدنی مردم تامین شود.

خانی افزود: در حوزه راهسازی نیز شاهرود شرایط خوبی ندارد و با وجود دریافت اعتبارات ملی در سالجاری، عقب ماندگی در شبکه جاده‌ای وجود دارد.

او  به مشکلات کشاورزان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان منطقه چند سال متوالی از سرمازدگی ضربه می‌خورند و حرکت جدی از سوی دولت برای جبران بخشی از این خسارت دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این نشست اولین و آخرین مساله شهرستان شاهرود را تامین آب دانست و افزود: تولید و عمران و معیشت مهم است، ولی اگر آب نباشد همه خدمات مسئولان زیر سوال می‌رود.

امینی با بیان اینکه سالهاست در شهرستان سرمایه گذاری برای تأمین آب نشده گفت: آب از زیرزمین استحصال کردیم و الان خطر نشست دشت‌ها را در پیش داریم.

امینی افزود: بیشتر از بیست سال از اجرای طرح فاصلاب شهر شاهرود گذشته است، اما ۱۵ درصد بیشتر از آب جمع آوری شده استفاده نمی‌شود.

او با انتقاد از نبود تصفیه خانه در طرح فاضلاب شاهرود بیان کرد: اکنون می‌دانیم دولت نمیتواند این کار را انجام دهد پس باید انجام آن تسهیل شود تا بخش خصوصی از این طلای کثیف استفاده کند.

امام جمعه شاهرود درخصوص راه اندازی فرودگاه این شهر نیز گفت: فرودگاه یک ظرفیت بالقوه است و می‌تواند در رونق بخش فرهنگ، کشاورزی و صنعت اثر بگذارد.

با حضور هاشمی مرحله نخست کارخانه نساجی امید شاهرود به بهره برداری رسید.

این کارخانه با سرمایه گذاری خصوصی در ۶ مرحله اجرا می‌شود که با تکمیل آن حدود ۲۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

راه اندازی این واحد تولیدی که تا ۲ سال آینده همه مراحل آن اجرایی شود حرکتی نو در صنعت نساجی کشور برای استفاده بهینه از مواد اولیه برای بالابردن بهره‌وری است.

برای احداث این واحد تولیدی تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هاشمی در مراسم افتتاح این واحد تولیدی گفت: با توجه به این که سفر رییس جمهوری در پیش است، تلاش خواهد شد این کارخانه تا از اعتبارات تخصیصی این سفر برخوردار شود.

نشست تخصصی بررسی طرح جامع پیشنهادی گردشگری شهر بسطام و روستای ابرسج در بخشداری بسطام دیگر برنامه هاشمی در سفر به شاهرود بود.

هاشمی در این جلسه گفت: باید موانع موجود در راه ثبت جهانی بسطام احصا شده و برای رفع این موانع اقدام جدی شود.

هاشمی افزود: طرح‌های حوزه گردشگری جزء طرح‌های زودبازده و پرمنفعت اقتصادی است.

هاشمی تصریح کرد: طرح گردشگری سه راه روستای ابرسج تا کوه بریده را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: باید بسطام به یک شهر مناسب اقتصادی و گردشگری تبدیل شود.

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب امام جمعه بسطام در این جلسه گفت: مدرسه علمیه برادران شهر بسطام از طرح‌های در دست اقدام است که امیدواریم با مساعدت دولت و استاندار این طرح تکمیل شود.

همچنین با حضور استاندار سمنان مسایل و مشکلات دامداران شاهرود در خصوص تامین نهاده بررسی شد.

حضور در گلزار شهدای شهر شاهرود و دیدار با خانواده شهید حسن ملک احمدی از دیگر برنامه‌های استاندار سمنان در سفر به شاهرود بود.

انتهای پیام /  ن 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود اب واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در روز شنبه سه مأموریت ویژه پلیسی در استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: دستگیری کلاهبرداری فراری در سمنان، دستگیری عامل هنجار شکن فضای مجازی در شاهرود و دستگیری سارق سیم و کابل در محور دامغان_سمنان مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه عامل هنجار شکن فضای مجازی در شهرستان شاهرود دستگیر شد، افزود: متهمه اقدام به تهیه کلیپ تبلیغاتی بدون حجاب در یک فروشگاه زنجیره‌ای کرده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کلاهبرداری ۱۳ سال قبل با قرض پنج میلیارد ریال متواری بود، به دام پلیس افتاد، ابراز داشت: این فرد از سال ۹۰ تحت تعقیب محاکم قضائی شهر سمنان بود که با عملکرد سریع به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی آبخوری سمنان صبح امروز شنبه هنگام گشت زنی متوجه وانت پیکان مشکوک شدند، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ضایعات در کیسه‌های سربسته کشف شد.

وی ضمن بیان اینکه راننده به مقر انتظامی انتقال و در بازجویی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل در شهرهای همجوار اعتراف کرده است، افزود: متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6090230

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد