Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونمایی از طرح اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری که بسیاری از کارشناسان آن را سدی در برابر فرآیند صلح دو دولتی عنوان کرده‌اند با واکنش شدید سازمان ملل، گروه‌های فلسطینی، گروه‌های حامی صلح و کشورهای همسایه از جمله اردن همراه شد.

به گزارش «فرانس پرس»، در پی انتشار بیانیه وزارت مسکن دولت راستگرای «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل درباره افزایش هزار و 355 خانه جدید به پروژه شهرک‌سازی 2 هزار خانه‌ای در کرانه باختری، سازمان ملل با ابراز «نگرانی عمیق» درباره طرح جدید اسرائیل، آن را تماماً غیرقانونی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تور وینسلند»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در بیانیه‌ای با اعتراض به اقدام اسرائیل برای شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری گفت: «نگرانی ما از این است که این توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، به قدس شرقی نیز سرایت کند. اما بازهم تکرار می‌کنم که شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی نقض قوانین بین‌المللی و غیرقانونی است و علاوه بر آن مانعی بزرگ در فرآیند صلح خواهد بود. بنابراین باید هر چه زودتر متوقف شود.» «محمد اشتیه»، نخست وزیر حکومت خودگردان فلسطین نیز در اعتراض به این طرح خواستار مداخله کشورها بویژه امریکا برای متوقف کردن این تجاوز صهیونیست‌ها شد. این در حالی است که تنها چند روز قبل «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در اظهاراتی از گسترش شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرد و از اسرائیل و فلسطین خواست از اقداماتی که سبب افزایش تنش‌ها و مانع‌افزایی به فرآیند مذاکرات طرح دو دولتی می‌شود، پرهیز کنند. اردن نیز این بیانیه را ناقض قوانین بین المللی خواند و آن را محکوم کرد. «هیثم ابوفال»، سخنگوی وزیر خارجه این کشور در این باره گفت: «ساخت و سازهای غیرقانونی و اشغال اراضی فلسطینی‌ها غیرقانونی است.»
در همین حال گروه‌های حامی صلح و منتقدان اشغالگری این بیانیه را اثباتی بر نقض ایدئولوژی دولت ائتلافی صهیونیست با شعار تغییر و پیروی از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق اسرائیل دانستند: «این دولت به وضوح طرح نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری را پیش گرفته است. بیدار شوید و این طرح شهرک‌سازی را متوقف کنید. بقای ائتلافی که حزب عرب مسلمان را نیز در برگرفته نیازمند تأمین منافع همه اعضا است.»
به نوشته «ایرنا»، کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای شهرک‌سازی را محکوم کردند و تصویب این طرح را نتیجه سکوت و ناتوانی نظام‌های عربی و بی اعتنایی آنها نسبت به رنج فلسطینی‌ها خواندند: «اجرای این طرح باطل، مردود و نقض صریح قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.» به باور تحلیلگران «الجزیره»، «نفتالی بنت» در حالی این طرح را اعلام کرده است که او در عین حالی که مخالف راهکار دو ملتی بود، حتی حاضر به مذاکره رسمی با تشکیلات خودگردان برای فرآیند صلح نشد.

برش
عربستان در مسیر پشت کردن به فلسطینیان

در شرایطی که مقامات و گروه‌های مقاومت فلسطین تجاوز اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها را نتیجه بی اعتنایی و حمایت نکردن کشورهای عرب منطقه می‌دانند، برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از برقراری خط پروازی مستقیم عربستان و اسرائیل پرده برداشتند. «جروزالم پست» صبح دیروز نوشت نخستین هواپیما از مبدأ فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو تا ساعتی دیگر در فرودگاه ریاض به زمین خواهد نشست. این پرواز توسط یک فروند هواپیمای مدل(A6-AIN) 737 VIPمتعلق به شرکت «رویال جت» امارات انجام خواهد شد./ ایران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرانه باختری شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز