Web Analytics Made Easy - Statcounter

سد بزرگ خاکی منطقه لانو شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی که بیش از ۱۷ روستای منطقه را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار می‌دهد، با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سد بزرگ خاکی منطقه لانو شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی که بیش از ۱۷ روستای منطقه را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار می‌دهد، با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این سد بزرگ آب لازم را برای مصارف کشاورزی و شرب ۱۷ روستا و همچنین تغذیه قنات های منطقه، فراهم می‌کند.
 
این طرح با تلاش های مهندسی و عمرانی قرارگاه شهید ناصری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ظرفیت مخزن بیش از یک میلیون متر مکعب آب گیری، به بهره برداری رسید.
از سوی دیگر با پایان فاز نخست عملیات آب رسانی منطقه خوشآب توسط سپاه، بیش از ۱۰ روستای منطقه که تابه حال از مشکل آب رنج می بردند، صاحب آب آشامیدنی سالم لوله کشی خواهند شد.
 
فاز دوم این عملیات نیز به زودی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.
 
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این مراسم تاکید کرد: اولویت سپاه برای کارهای عمرانی، مناطق محروم و کم برخوردار است.
 
وی افزود: در هر جایی از کشور که نیاز به کمک باشد، به کمک می شتابیم و آن را یکی از ماموریت های اصلی خودمان می دانیم.
گفتنی است تا پیش از احداث این سد خاکی توسط سپاه، ساکنان مناطق لانو سربیشه و روستاهای اطراف آن در جریان بارندگی ها، دچار خسارت های زیادی می‌شدند و مزارع و منازل مسکونی آنان آسیب می دید و در عین حال نزولات آسمانی منطقه نیز هدر می رفت و از دسترس استفاده خارج می شد که با افتتاح این طرح علاوه بر پوشش آب شرب و کشاورزی ساکنان منطقه، شرایط تغذیه و احیای قنات های محلی نیز فراهم آمد. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سدخاکی سپاه پاسداران بیرجند بهره برداری رسید نیروی زمینی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه