Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول وزارت بهداشت سودان از مرگ ۷ نفر و زخمی شدن ۱۴۰ تن دیگر در اعتراضات روز دوشنبه غیرنظامیان به وقوع کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

 به نقل از الجزیره، در درگیری‌های دیروز سودان در جریان اعتراضات مخالفان کودتای نظامی، ۷ نفر کشته شدند.

یک منبع مسئول وابسته به وزارت بهداشت سودان اعلام کرد که در جریان اولین روز اعتراضات پس از وقوع کودتای نظامی، ۷ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در جریان شرکت در تظاهرات علیه تصمیمات ارتش مبنی بر انحلال شورای حاکمیت انتقالی و شورای وزیران، اعلام وضعیت فوق العاده در کشور و برکناری استانداران مجروح شدند.

دفتر عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان اعلام کرد که او و همسرش سحرگاه دوشنبه در محل اقامتشان در خارطوم ربوده شده و توسط نیروهای نظامی به مقصد نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها، نیروهای نظامی ۴ وزیر و یکی از اعضای غیرنظامی شورای حاکمیت را دستگیر کردند.

عمر البشیر از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) بر سودان حاکمیت داشت که  پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی این کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن بر عهده "عبدالله حمدوک" است.

دولت انتقالی سودان اوت ۲۰۱۹  میلادی آغاز به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان ۳۹ ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف «الحریة و التغییر» تقسیم شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، جاری شدن سیل در کنیا تاکنون جان ۷۶ نفر را گرفته است.

پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 6090478

دیگر خبرها

  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه