Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@11:04:06 GMT

ذخیره خونی اصفهان به کمتر از ۲ روز رسید

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۵۵۳۰

ذخیره خونی اصفهان به کمتر از ۲ روز رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی فتوحی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره خونی استان اصفهان گفت: شرایط ذخیره خونی در  استان خوب نیست و میزان ذخیره به کمتر از دو روز رسیده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا میزان مراجعات به مراکز اهدای خون استان اصفهان نیز کاهش یافته است، افزود: از سوی دیگر نیز باید توجه داشت که به دلیل سرد شدن هوا از میزان مراجعات کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان اصفهان کمترین میزان اهدای خون کشور را دارند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه مراجعات بانوان اصفهانی برای اهدای خون نسبت به دیگر استان‌ها بسیار کم است، ادامه داد: تنها سه درصد از اهدا کنندگان خون اصفهان بانوان هستند و این در حالی است که ما قبل از اهدای خون تست هموگلوبین را از بانوان می‌گیریم تا برای اهدای خون دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت میانگین روزانه ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز استان اصفهان مراجعه می‌کنند، گفت: این در حالی است که نیاز روزانه استان به خون روزانه ۳۰۰ واحد است و این امر بیانگر کمبود ۱۰۰ واحد خون در هر روز است.
تعطیل شدن کانکس اهدای خون در بیمارستان شریعتی
فتوحی با اشاره به اینکه کمبود مراکز اهدای خون و نبود دسترسی آسان به مراکز اهدای خون از دیگر چالش‌های اهدای خون در استان اصفهان است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در شهر اصفهان تنها یک واحد اهدای خون موجود است و این در حالی است که در بیمارستان شریعتی کانکس اهدای خون فعال بود که به دلیل نیاز بیمارستان به این بخش این کانکس نیز تعطیل شد.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان اصفهان از نظر تأمین هزینه برای کانکس و خرید ملک دچار مشکل است، افزود: از این رو از خیران درخواست داریم نسبت به تأمین هزینه‌های راه‌اندازی مراکز جدید ما را همراهی کنند.

مراکز اهدای خون اصفهان استیجاری است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان گفت اغلب مراکز اهدای خون در استان اصفهان نیز استیجاری است، ادامه داد: زمینی را در اصفهان برای راه‌اندازی مرکز انتقال خون اختصاص داده اند که این مرکز نیز در حاشیه شهر است و بیشتر قابلیت تبدیل شدن به سردخانه و آزمایشگاه را دارد.

وی با بیان اینکه مرکز اهدای خون خواجو نیز پاسخگوی نیاز شهرستان اصفهان نیست، اضافه کرد: سعی داشته‌ایم این مرکز را توسعه دهیم، اما آنطور که باید کافی نیست.

منبع:مهر

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون ذخیره خون انتقال خون استان اصفهان مراکز اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس

شجاع خلیل زاده از جراحت شدید لب خود رونمایی کرد.

طرفداری | شچاع خلیل زاده از لب خود عکسی منتشر کرد.

تراکتور و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر از ساعت 17:30 در تبریز به مصاف هم رفتند و بازی با نتیجه 0-0 تمام شد و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

شچاع خلیل زاده در یکی از صحنه های بازی برخورد شدیدی با مهرداد محمدی داشت و باعث شد این بازیکن مدتی روی زمین باشد و دقایقی از زمین بازی بیرون برود و با لب خونی به زمین بازگردد.

شجاع خلیل زاده بعد از بازی اعلام کرد لبش هشت بخیه خورده و دندانش نیز در اثر این ضربه شکسته است. شجاع خلیل زاده عکسی از لب خونی اش در اینستاگرام منتشر کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • جراحت وحشت لب شجاع خلیل زاده بعد از برخورد با مهرداد محمدی + عکس
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان